۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
کد خبر: 691645

با آنکه میزان کل بارندگی در کشور، تقریباً برابر سال گذشته تا همین ایام است اما به جز مرز شرقی و فلات مرکزی، بارندگی در تمام حوضه های آبریز کاهش چشمگیری داشته است

وضعیت نامناسب بارندگی‌ها تا امروز

به گزارش قدس آنلاین، اگرچه در برخی شهرهای و مناطق کشور به خصوص در استان سیستان و بلوچستان و مرز شرقی، بارندگی ها افزایش زیادی داشته اما در حوضههای دیگرکشور به خصوص در دریاچه ارومیه و دریای خزر بارندگی به نسبت سال گذشته تا دیروز، به شدت کاهش داشته است به گونه‌ای که در حوضه آبریز دریایچه ارومیه تنها 121 میلیمتر باران باریده است که این مقدار، نصف اندازه بارش در سال قبل تا تاریخ 17 بهمن‌ماه است.

همچنین کاهش باران در حوضه آبریز دریای خزر نیز با کاهش 30 درصدی مواجه شده است در حالی که سال گذشته تا 17 یهمن ماه بیش از 260 میلیمتر باران نازل شده بود.

این کاهش بارندگی در حاشیه خلیج فارس هم با کاهش 5درصدی روبه رو شده و تا کنون نتوانسته با عدد سال گذشته در همین ایام که حدود 276 میلیمتر بود برسد.

سازمان هواشناسی البته برای روزهای آینده باران و برف پیش بینی کرده است ولی به نظر نمی رسد با توجه به پیش بینی ها امسال با رشد خاصی در میزان بارش کشور مواجه باشیم و به احتمال زیاد به عدد بارش سال گذشته نخواهیم رسید.

برچسب‌ها