سخنگوی فضایی وزارت دفاع گفت: ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت طی فرایند پرتاب در پایگاه فضایی امام خمینی آماده شدند.

 ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت طی فرایند پرتاب در پایگاه فضایی امام خمینی آماده شدند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع با سلام و درود به ملت شریف ایران و تبریک ایام الله دهه مبارک  فجر گفت: ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ظفر جهت انجام فرایند پرتاب به  پایگاه فضایی امام خمینی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های پایگاه فضایی با انجام عملیات های مورد نیاز آماده پرتاب است گفت: ۲۰۰ فرایند اصلی توسط ۳۰ تیم  و ارتباطات مورد نیاز با ۶ استان جهت انجام عملیات برقرار شده است.  

وی با بیان اینکه ماهواره بر سیمرغ  و ماهواره ظفر پروژه های تحقیقاتی هستند گفت:  ماهیت پروژه های تحقیقاتی و فناورانه  به این صورت است که  در این فرایند یک طرح ریزی وجود دارد  و گام های فرایند مطابق طرح ریزی پیش می رود  و مطابق نتایجی که از هر گام حاصل  و تحلیلی  که روی داده  ها و نتایج  اتفاق  می افتد ،  تصمیمات لازم برای ادامه کار گرفته می شود .
 
وی ادامه داد: اولین زمانی  که همه شرایط فراهم شود عملیات پرتاب انجام خواهد شد .

حسینی تصریح کرد: فرایند پرتاب ماهواره ظفر با ماهواره بر سیمرغ  به دلیل  تست تکنولوژی های جدید  دارای شرایط پیچیده  است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در اجرای این پروژه  اهمت دارد برداشت گام به گام داده برداری ها  و انجام تحلیل ها است تا دانشمندان ما بتوانند با تحلیل داده برداری گام های بعدی  را برای پروژه های آتی بردارند.

وی تأکید کرد: موفقیت در مرحله از پرتاب یک دستاورد خواهد بود و امیدوریم این دستاوردها ما را به هدف نهایی رسانده  و با موفقیت ماهواره را در مدار قرار دهیم .
انتهای پیام/

برچسب‌ها