زاهدان- ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیستان و بلوچستان در طی سال‌های اخیر برای رفع محرومیت این استان مرزی با امضای تفاهم‌نامه مشترک با استانداری در راستای زدودن محرومیت از چهره این استان و کمک به توسعه منطقه تلاش بی وقفه ای را در دستور کار داشته است .

«بنیاد برکت» سیل‌زدگان را تا بازگشت ثبات به منطقه همراهی می‌کند

قدس آنلاین-گروه استان ها: این بنیاد هم‌زمان با وقوع سیل در سیستان و بلوچستان نیز در حالی که دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و نیروهای مردمی به کمک مردم سیل‌زده استان شتافتند در عرصه خدمات‌رسانی به هم‌وطنان آستین همت را بالا زد و به کمک مردم این استان شتافت.

گفتنی است این بنیاد مأموریت خود را مشارکت در توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی، کمک به آبادانی و توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی- مذهبی، کمک به ارتقا سطح سلامت و توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات حمایتی، بیمه‌ای و مالی به محرومان عنوان کرده است.

راه‌اندازی قرارگاه امدادی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیستان و بلوچستان بابیان اینکه بنیاد برکت نخستین قرارگاه امدادی خود را آبان امسال در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کرده افزود:  با جاری شدن سیلاب قرارگاه امدادی این ستاد اقدام به ارسال مواد غذایی، اقلام دارویی، چادر و پتو به ۱۳ نقطه درگیر سیلاب نظیر  زرآباد، دشتیاری، پلان، بنت، فنوج، قصرقند، سرباز، دلگان، کتیج، چانف و مهرستان کرد.

علیرضا راشکی بابیان اینکه رفع مشکلات درمانی سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در اولویت این ستاد بود، اظهار داشت: این ستاد هم‌زمان با بروز سیلاب اقدام به اعزام ۲ کاروان سلامت به مناطق سیل‌زده استان کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیستان و بلوچستان بیان کرد: ویزیت رایگان حدود ۱۰ هزار و ۷۱۰ سیل‌زده استان ازجمله خدمات کاروان سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در این خطه از ایران اسلامی در جریان سیل اخیر بود.

وی اضافه کرد:در همین راستا تعداد ۲۰ پزشک جهادی با همکاری با این ستاد در سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان با کوله‌پشتی اقدام به انتقال امکانات درمانی به نقاط صعب‌العبور استان کردند.

توزیع غذای گرم

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نیروهای ستاد علاوه بر این، اقدام به طبخ و توزیع غذای گرم در این مدت کردند ادامه داد: در همین رابطه تعداد ۴۶ هزار و ۷۰۰ پرس غذا در این مدت توزیع شد.

وی توزیع ۱۲ هزار و ۸۰۰ بسته جیره خشک برای ۴۶ هزار سیل‌زده سیستان و بلوچستان را از دیگر اقدامات این ستاد در مناطق سیل‌زده استان عنوان و بیان کرد: این ستاد  برای کمک به سیل‌زدگان اقدام به توزیع ۷۲ عدد چادر و چهار هزار و ۶۰۵ تخته پتو کرد.
راشکی خارج کردن آب‌های سطحی از منازل مسکونی و معابر در شهرستان کنارک و روستای پزم با استفاده از ۳۲ دستگاه کف کش و لجن کش را از دیگر اقدامات این ستاد در نقاط سیل‌زده سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

کمک به کشاورزان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیستان و بلوچستان افزود: این ستاد هم چنین با توجه به‌شدت آسیب‌های وارده سیلاب در این استان همچنان در حال خدمات‌رسانی به مردم آسیب‌دیده است به‌طوری‌که هم‌اینک نیروهای این ستاد با استقرار در دو منطقه زرآباد و کلانی در حال بازگشایی مسیرهای دسترسی کشاورزان به مزارع و باغات هستند.

وی تلاش برای احیای بند سارهای خسارت‌دیده دشتیاری و کلانی، بازسازی ۲ مدرسه تخریب‌شده و سه‌دهنه پل را از دیگر اقدامات این ستاد در نقاط سیل‌زده سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با حضور در نقاط درگیر سیلاب استان قول دادند در مرحله نخست حدود سه هزار فرصت شغلی را در این مناطق ایجاد کنند.

برچسب‌ها