فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: در صوت تأمین منابع مالی از سوی شهرداری مشهد، مسیر پنج کیلومتری ترمینال تا حرم رضوی قطار شهری مشهد، ظرف ۱۵ ماه تکمیل می‌شود.

تکمیل مسیر پایانه مسافربری تا حرم رضوی قطار شهری مشهد در ۱۵ ماه

به گزارش قدس آنلاین، سعید محمد اسلامی  در مراسم «ورود دستگاه حفاری تونل (TBM) خط سه قطار شهری به پایانه مسافربری امام رضا (ع)» در محل ایستگاه خط سه قطار شهری مشهد، گفت: مشهد در زمینه قطار شهری، جزو شهرهای پیشرو است. ان‌شاءالله بتوانیم مسیر پنج کیلومتری ترمینال تا حرم رضوی را تکمیل کرده و باعث تسهیل در رفت و آمد زائران شویم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه ما به شهرداری مشهد تعهد داده‌ایم که در صورت تأمین منابع مالی، ظرف مدت ۱۵ ماه این مسیر را تکمیل کنیم، گفت: امیدواریم با تکمیل این مسیر زائران و مجاوران دسترسی خوبی به مترو داشته باشند.

کیانوش کیامرز، مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد به طول ۲۸.۵ کیلومتر از سال ۹۵ در جبهه شرقی از میدان فردوسی به سمت سیدی و در جبهه غربی از میدان فردوسی تا قاسم‌آباد آغاز شده و امروز با ورود دستگاه(TBM) عملیات حفاری در جبهه شرقی از میدان فردوسی به سمت پایانه امام رضا (ع) به طول ٨.٤ کیلومتر امروز به پایان رسید.

بهره‌برداری مرحله اول خط سه قطار شهری تا سال ۱۴۰۰

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد افزود: طبق برنامه تا سال ۱۴۰۰ مرحله اول خط سوم به طول ۵.۲ کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) به بهره‌برداری خواهد رسید.

کیامرز تصریح کرد: امسال موفق شدیم که اکثر قطعات دستگاه قطار شهری را در داخل کشور تولید کنیم. دولت متأسفانه در خط چهار قطار شهری با ما همکاری نکرد، اما خوشبختانه شهرداری مشهد، ۱۵ میلیارد تومان بودجه در اختیار قطار شهری مشهد قرار داد.

وی با بیان اینکه این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: در این پروژه حفاری به صورت سه شیفت و به صورت ۲۴ ساعته انجام شده است و در طول شش ماه، اکنون دستگاه حفاری به پایانه مسافربری رسیده است. خط سه قطار شهری، دارای ۲۵ فاز است و بالغ بر هزار میلیارد تومان بودجه برای این خط صرف شده است.

همچنین محمدرضا کلائی، شهردار مشهد در این مراسم، اظهار کرد: هدف و تمرکز ما در احداث خطوط قطار شهری مشهد، اجرای پنج و نیم کیلومتر خط سه از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) و اتصال خط سه به حرم مطهر رضوی است.

وی افزود: امیدوارم با پیشنهاد قرارگاه خاتم الانبیا مبنی بر تأمین مالی، پروژه ۳۶ ماهه را طی ۱۵ ماه به اتمام برسانیم و قطعاً این امر یک افتخار برای شهر مشهد و مدیریت شهری خواهد بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها