کارگردان فیلم «پدران» گفت: قصد داشتم در این فیلم به واسطه پدران داستانی درباره پسران را نشان بدهم.

به واسطه پدران می‌خواهیم داستان پسران را نشان دهیم

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری فیلم «پدران» ساخته سالم صلواتی با حضور عوامل فیلم پس از نمایش آن در پردیس ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست سالم صلواتی درباره دلیل نام «پدران» گفت: ما در فیلم به واسطه پدران می‌خواهیم داستان پسران را نشان دهیم. من پدر هستم و یک پسر ۹ ساله دارم. این فیلم قرار بود پنج سال قبل ساخته شود که اگر این اتفاق در آن زمان می‌افتاد  تاثیر بیشتری داشت زیرا در آن زمان مسائل اجتماعی اهمیت بیشتری داشتند.

او اضافه کرد: سعی کردیم داستان را سرراست بیان کنیم، حتی اگر به آن نگاه تلویزیونی وارد شود. انتخاب نام «پدران» برای فیلم به خاطر پدرانی بود که در فیلم حضور داشتند.

صلواتی با بیان اینکه فعالیت‌اش در حوزه سینما را از سال ۶۸ آغاز کرده است، افزود: بعد از فیلم «پدران» دوباره فیلم خواهم ساخت. من به همراه نویسنده می‌خواستیم این فیلم قصه داشته باشد و از عوامل و بازیگرانی استفاده کنیم که چهره باشند. از گیشه انتظار زیادی نداریم اما هدفمان ساخت یک فیلم شریف و محترم بود.

وی درباره انتخاب بازیگران فیلم بیان کرد: ترکیب بازیگران از بازیگران چهره در فیلم‌های کوتاه و تئاتر بود. اگر چیزی در فیلم، اشتباه است به خاطر تجربه کم من است و سعی می‌کنم در فیلم‌های بعدی تمام تلاشم را به کار بگیرم.

علی ثانی‌فر، یکی از بازیگران فیلم در پاسخ به این سوال که چرا در تمام‌ فیلم‌هایی که در این دوره جشنواره فیلم فجر دارد شبیه هم بازی کرده است، گفت: درباره شباهتی که در فیلم‌هایی که در جشنواره فجر دارم و می‌بینید بازیگران باید نظر دهند، در حد توانم تلاش می‌کردم لهجه را به خوبی ادا کنم. در «پدران» مانند باقی فیلم‌ها پیش تولید خوبی وجود نداشت، بازیگرانی که در این فیلم بودند لحظاتی داشتند که بازی‌شان واقعا متاثرکننده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها