مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از اجرای سرودهای آوای رضوان هم‌زمان با دهه مبارک فجر در مراسم نماز جمعه ۵۰ شهر کشور خبر داد.

سرودهای آوای رضوان در ۵۰ مراسم نماز جمعه کشور طنین‌انداز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی چمی‌گو در گفت‌وگو با آستان نیوز ابراز کرد: دو سرود «چهل سالگی» و «حاج قاسم سلیمانی» به سبک آکاپلا(شکلی از موسیقی یک یا چند نفره است که برای اجرای بدون همراهی ساز ساخته می‌شود) توسط گروه‌های همکار با آوای رضوان در مراسم نماز جمعه ۱۸ بهمن سال جاری طنین‌انداز می‌شود.
وی ادامه داد: این برنامه با هدف گرامی‌داشت چهل و یکمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ایجاد شور انقلابی در دل نمازگزاران گوشه و کنار کشور به صورت هماهنگ برگزار خواهد شد.
مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: شعر این دو سرود توسط میلاد عرفان‌پور و محمد جواد الهی‌پور سروده شده و ملودی هر دو اثر را احسان جوادی تنظیم کرده است.
چمی‌گو با بیان اینکه به مناسبت‌های ملی و مذهبی سرودهایی به سبک آکاپلا تولید و اجرا می‌شود افزود: این سرود پس از تأیید و هماهنگی با ستاد اقامه نماز جمعه‌ کشور در اختیار گروه‌های سرود همکار با آوای رضوان در استان‌های مختلف ایران اسلامی قرار می‌گیرد تا در مراسم نماز جمعه اجرا شود.
لازم به ذکر است، واحد آوای رضوان با تولید سرودهایی با مضامین ملی و مذهبی و بهره‌گیری از موسیقی آکاپلا و اجرای این آثار توسط گروه‌های سرود نوجوان و جوان در معابر پرتردد شهری و مراسم مختلف توانسته حال و هوای معنوی خاصی را در مناسبت‌های گوناگون به دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی منتقل کند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها