رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از برگزاری مسابقه قرآنی با عنوان «فجر صادق» همزمان با ایام پایانی دهه فجر در حرم مطهر رضوی خبر داد.

برگزاری مسابقه قرآنی «فجر صادق» در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع  گفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر مسابقه قرآنی «فجر صادق» به همت واحد محافل و مسابقات اداره علوم قرآنی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سوالات این مسابقه با محوریت معرفی و تفسیر آیاتی از قرآن کریم در زمینه تشویق امت اسلامی بر مبارزه با دشمنان و عدم سازش با آن­ها و همچنین بر ضرورت انقلاب اسلامی و تاثیر مستقیم اراده انسان‌ها در ایجاد تغییرات اجتماعی طرح شده است.

شجاع افزود: مخاطب با مطالعه بروشور مسابقه که آیات مذکور در آن درج شده و پاسخ به سوالات آن با برخی از مبانی انقلابی‌گری آشنا خواهد شد و به این امر مهم پی می‌برد که انقلاب اسلامی در راستای عمل به دستورات خداوند در قرآن کریم شکل گرفته است.

وی ابراز کرد: لزوم خیزش و انقلاب در راه خدا، لزوم ایجاد تغییرات اجتماعی، جهاد با کفار و دشمنان، وظایف رهبر دینی در جامعه اسلامی، نفی سلطه سلطه‌گران بر مومنان، تبری جستن از دشمن، ویژگی‌های انسان انقلابی و منع سازش و دوستی با دشمن از جمله موضوعاتی است که در مسابقه فجر صادق به آن پرداخته شده است. 

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: متقاضیان شرکت در این مسابقه قرآنی باید پاسخ نامه‌های خود را تا تاریخ ۲۲ بهمن تکمیل و آن را در صندوق ویژه پاسخ نامه‌های مسابقات قرآنی واقع در ورودی اتاق ۱۱ دارالقرآن(واحد محافل و مسابقات) بیندازند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها