آیین بازگشایی کتابخانه عمومی هجرت در نهمین روز از دهه مبارک فجر در مشهد مقدس برگزار شد.

برگزاری آیین بازگشایی کتابخانه عمومی هجرت در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، در نهمین روز از دهه مبارک فجر آئین بازگشایی کتابخانه عمومی هجرت با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و شهدای مقاومت گفت: خوشحالیم که در ایام دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی هجرت بعد از انجام تعمیرات و بهسازی و نوسازی دوباره پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این منطقه از مشهد خواهد بود.

وی افزود: شأن کتابخوانان و علاقه مندان به مطالعه و کتابخوانی بالاست و به همین منظور کتابخانه ها نیز باید فضایی مناسب و در خور شأن داشته باشند.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: در کنار توسعه و تجهیز و زیباسازی کتابخانه ها باید تلاش‌های ما برای مراجعه مردم و حضور اعضا در کتابخانه نیز بیشتر شود از همین رو کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی مشهد و استان خراسان رضوی در این مسیر با برگزاری برنامه‌های متنوع و خلاقانه کارهای ارزشمندی برگزار کرده اند که در سطح کشور نیز به عنوان الگوی فعالیت کتابخانه ای مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با شاراه به کمبود کتابخانه در سطح مشهد مقدس تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا با ارتباط و تعامل با دستگاه‌های فرهنگی دیگر زمینه را برای افزایش کتابخانه ها ی عمومی در مشهد به ۵۰ باب کتابخانه فراهم کنیم.

وی توجه به کتابخانه را به عنوان مکانی برای رشد و بالندگی، تغییر سبک زندگی و عادات رفتاری مردم مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: با تلاش‌های انجام شده حرکت در جهت تأثیرگذاری اجتماعی در کتابخانه ها آغاز شده است.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: خدا را شاکریم که در برگزاری برنامه‌های متنوع و اتفاقات خوب فرهنگی در سطح کتابخانه ها لبخند رضایت و نشاط عمومی را در سطح جامعه شاهد هستیم و به برکت علی بن موسی الرضا (ع) و امام مهربانی‌ها این روند خوب و مثبت ادامه داشته باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها