سخنران حرم رضوی در جمع زائران اردو زبان با بیان اینکه امام خمینی(ره) برای ملت‌های مسلمان به الگوی مقاومت و اسوه حسنه تبدیل شده است، گفت: امروزه تمام آزادی‌خواهان به تاسی از این الگو، انقلاب‌های خود را به پیروزی رسانده و خواهند رساند.

امام خمینی(ره) الگوی مقاومت برای ملت‌های مسلمان است

به گزارش قدس آنلاین، مصباح نقوی سخنران اردو زبان، در ویژه برنامه ایام دهه فجر که به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی  با حضور جمعی از زائران اردو زبان از کشورهای پاکستان و هندوستان در اتاق ۴۰ سردرب غربی باب‌الکاظم(ع) صحن جامع رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یادآور روزهای تلخ و شیرین برای مردم این سرزمین است که با اتحاد و همبستگی مردم و رهبری حضرت امام خمینی(ره)، بزرگترین انقلاب مردمی در قرن بیستم به منصه‌ظهور رسید.
وی با اشاره به تاثیر ارتباط مردم با امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی مرجعیت امام خمینی(ره) و ارتباط نزدیک ایشان با مردم بود.
این سخنران بیان کرد: مردم با سخنان رهبرکبیر انقلاب اسلامی متحول شدند و با شجاعت در برابر رژیم شاهنشاهی ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.
وی ابراز کرد: امام راحل به تمام مسلمانان جهان آموختند که می‌توان با توکل بر خداوند متعال، ایمان به پیروزی و عزم و اراده راسخ بر حکومت‌های ستمگر و وابسته به استکبار پیروز شد.
نقوی همچنین، به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) در ادامه سخنان خود به ویژگی‌های شخصیتی این بانوی بزرگوار اشاره کرد و گفت: حضرت ام‌البنین(س) از بانوان برجسته اسلام است که متاسفانه شخصیت ایشان در تاریخ مورد غفلت مطالعاتی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: حضرت ام‌البنین(س) پس از واقعه عاشورا، از مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی استفاده کرد تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل‌های بعد برساند، ایشان با اشعارشان هم حماسه کربلا را بازگو می‌کردند و هم در قالب عزاداری مردم را از جنایات بنی‌امیه آگاه می‌کردند.
گفتنی است: مداحی و مرثیه‌سرایی و اهدا هدایا از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه زائران اردو زبان بود.

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها