همدان _رئیس‌کل دادگستری استان همدان گفت :کشور ما به هیچ عنوان قانون شکنی به فرد یا حزبی رانخواهد داد.

کشور ما به هیچ عنوان قانون شکنی به فرد یا حزبی را نخواهد داد
به گزارش قدس آنلاین،محمدرضا عدالتخواه ظهر دوشنبه در همایش ارشادی و توجیهی نامزدهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همدان اظهار کرد، نامزدی که معتقد به نظام و پایبند به مسائل اخلاقی باشد در هر شرایطی حتی عدم کسب آرا برنده است.
عدالتخواه افزود: اگر نامزدها مجلس را محلی برای خدمت و شکوفایی انقلاب ببینند، در هر شرایطی برنده میدان هستند اما اگر همانند غربی‌ها هدفشان تنها تصاحب صندلی قدرت و کسب ثروت باشد، در صورت اخذ آرای مناسب نیز از نظر ملت مردود در انتخابات محسوب می شوند.
وی بیان کرد: دست کسانی که به عنوان تکلیف مداری وارد عرصه انتخابات شده اند را باید بوسید اما اگر این افراد دنبال میز و ثروت اندوزی باشند دچار خسران خواهند شد و باید بدانند مدت زمان چهار ساله به زودی تمام خواهد شد.
عدالتخواه با اشاره به تخلفات انتخاباتی برخی از نامزدها در این مدت کوتاه، افزود: شأن نمایندگی و محدوده اختیارات آنها در قانون به صراحت ذکر شده است بنابراین مردم را با وعده‌های هیچ و غیرمعمول فریب ندهید حتی اگر این اقدامات ناخواسته باشد.
وی با بیان اینکه کاندیدایی که قصد ورود به مکتب سلیمانی را دارد، باید منش سردار سلیمانی را نیز در خود پرورش دهد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران دوری از راه‌های نامشروع برای رسیدن به اهداف مورد نظر را به کودکان این سرزمین درس داده است از این رو نامزدهای انتخابات نیز باید از این شیوه تبعیت کرده و برای رسیدن به صندلی مجلس دست به اقدامات نامشروع نزنند.
رئیس کل دادگستری از حبس تا دو سال،  ۳۵ تا ۷۴ ضربه شلاق، جریمه مالی و محرومیت از حقوق اجتماعی از شش ماه تا پنج سال را برای متخلفان برشمرد و گفت: مجازات قاطع تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی نیز برای متخلفان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه کاندیداها باید آبروی نظام در قبل و بعد از ورود به مجلس را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: اخیراً قانون شفافیت و نظارت بر اموال مسئولان تصویب شده و تا اواسط اسفندماه لازم‌الاجرا می‌شود از این رو نمایندگان هم شامل این قانون شده و باید شفاف بودن در اعمال و اموال خود را حفظ کنند.
رئیس‌کل دادگستری استان همدان ادامه داد: کشور ما به هیچ عنوان اجازه قانون شکنی به هیچ فرد و یا حزبی نخواهد داد و با کسانی که به دنبال فتنه باشند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها