میهن- ۲۲ بهمن ایرانی دوباره به صحنه آمد تا بگوید ایستاده‌ایم چون دماوند و دنا و الوند، حماسه شدیم از خزر تا خلیج تا ابد فارس، در جای‌جای ایران «حماسه‌ای تماشایی» برپا شد.

همه آمدند/خروش ایران در حمایت از انقلاب اسلامی

قدس آنلاین-گروه استان ها: امروز به‌وقت ۲۲ بهمن، ۴۱ سال بعد از انقلاب در جشن سالگرد پیروزی مردمی‌ترین انقلاب دنیا،همه آمدند در سراسر کشور، نسل‌اندرنسل، اولی، دومی، سومی و نسل چهارمی‌های بعد از انقلاب، پیر و جوان زن و مرد تا بودنشان را فریاد بزنند.

 مردم دیار ستارخان و باقر خان با شعار «آذربایجان اویاخدی،انقلاب دایاخدی»، آمدند تا بگویند آذربایجان بیدار است و مدافع انقلاب، مردم دیار میرزا کوچک خان جنگلی هم‌صدای خروششان در گوش جنگل و دشت‌ها پیچید.

مازنی‌ها هم آمدند، مردم دریادلی که وحدت و عشق به ایرانشان را از شمال ایران به بوشهر، بندرعباس، خوزستان تا دیار خلیج تا ابد فارس گره زدند تا همگی بگویند ما از ترامپ و تهدیدهایش نمی‌ترسیم.

سیستان و بلوچستانی‌ها هم که بار دیگر وحدتشان در شعارهایشان نمایان بود، شیعه و سنی در کنار و همراه هم، همچنان استوار و پابرجا بر سر آرمان‌ها به صحنه آمدند،روایتی که تا مرز غرب کشور از ایلام و کردستان گرفته تا کرمانشاه تکرار می‌شود، مرزنشینانی که ۴۱ سال است توطئه دشمنان را در تضعیف وحدتشان نقش بر آب کرده‌اند.

۲۲ بهمن صدای اصفهانی‌ها و مردم دیار نقش‌جهان هم در جهان پیچید، فریادی که هم‌صدا با سراسر کشور حماسه‌ای تماشایی را خلق کرد حماسه‌ای که همه در آن سهیم بودند از یزدی‌های اهل دیار کویر تا قمی‌های شهر خون و قیام.

در جشن انقلابی که نخستین روزهای۴۱ سالگی‌اش را تجربه می‌کند تهرانی‌ها هم در میدان آزادی روایتی دیگر از حضور میلیونی خود در تجدید میثاق با امام و شهدایشان را مقابل دوربین‌های عکاسان و خبرنگاران بردند تا جهان بداند و شاهد باشد که نمی‌تواند ملتی را که تا پای جان برای آرمان‌هایش ایستادگی کرده و شهید داده است به‌راحتی با توطئه و نقشه‌ها و وعده‌ و وعیدها فریب دهد.

مردم چه گفتند؟

یکی می‌گوید آمده‌ام چون می‌خواهم به دشمنان داخلی و خارجی ثابت کنم با ایجاد فشار معیشتی بر مردم نمی‌توانند اسلام را از آن‌ها جدا کنند، دیگری می‌گوید ملت ما شیشه است که اگر شکسته شود، برنده‌تر می‌شود.

دیگری می‌گوید اینجا صف عاشقی است، یکی بیان می‌کند این انقلاب فقط متعلق به ایران نیست و حامی تمام مستضعفان جهان است و آن‌قدر حرف‌های دل‌نشین در حمایت از ولایت‌فقیه، حفظ اقتدار و عزت اسلامی و اتحاد مسلمانان می‌شنوی که نوشتن آن‌ها در هزاران گزارش قابل توصیف نیست اما واقعیت این است که باوجود سخت‌تر شدن شرایط معیشتی اما مردم عمیق حرف می‌زنند، دیگرکسی نگران گرانی گوشت و مرغ نیست و همه مردم یک دغدغه مشترک دارند و آن‌هم عزت ایران اسلامی و مقابله با استکبار و آزادی تمامی مردم مظلوم جهان از بند یوغ استعمار است.

در این راه‌پیمایی عظیم شعار «این‌همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» سخنی مشترک در بین تمامی راه‌پیمایان بود اما در این میان عده‌ای از مسائل روز هم غفلت نکردند و مطالبات خودشان را روی پلاکاردهایی نوشتند، به این امید که گوش مسئولان شنوا و چشمشان بینای این خواسته‌های مردمی باشد، شاید از امروز مردم انتظارشان این است پختگی انقلاب ۴۱ ساله را در عملکرد مسئولانشان ببینند.

اما امسال مصادف شدن چهلمین روز از شهادت سردار دل‌ها انگار دل‌ها را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده بود و در کنار حمل تمثال‌هایی از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب عکس شهید سلیمانی در دست پیر و جوان باهدف رساندن این پیام که راه او ادامه دارد در تمامی مسیرهای راهپیمایی خودنمایی می‌کرد.

حضور امت همیشه درصحنه باری دیگر نشان داد که تحریم، تبعیض، مدیران دو تابعیتی، بی‌کفایتی برخی مسئولان  و یا اختلاس‌ها هیچ‌کدام باعث عقب‌نشینی این مردم در مسیر انقلاب و ولایت نشده است و حساب عده‌ای سودجو از خط انقلاب و نظام جداست.

پیش‌بینی‌های ترامپ غلط از آب درآمد

مردمی که قرار بود از گرسنگی، فقر و فشار تحریم از میانه راه انقلاب برگردند، حالا سرافرازتر از همیشه با مشت‌هایی گره‌کرده سقوط آمریکا و هم‌پیمانانش را رقم زدند  و لذا پیش‌بینی‌های ترامپ و اطرافیانش بازهم غلط درآمد.

حضور امت همیشه درصحنه باری دیگر نشان داد که تحریم، تبعیض، مدیران دو تابعیتی، بی‌کفایتی برخی مسئولان  و یا اختلاس‌ها هیچ‌کدام باعث عقب‌نشینی این مردم در مسیر انقلاب و ولایت نشده است و حساب عده‌ای سودجو از خط انقلاب و نظام جداست.

در راهپیمایی امسال کم نبودند زنان و مردانی که گذر عمر کمرشان را خم کرده اما از وفاداری‌شان به انقلاب و احساس تکلیف در برابر خون شهدا ذره‌ای کم نشده است.

برچسب‌ها