رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: درس ایستادگی و فرهنگ شهادت‌طلبی ضامن امنیت و آرامش کشور است.

فرهنگ شهادت طلبی ضامن امنیت و آرامش در کشور است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی  در دیدار با خانواده شهید رضا بخشی، اظهار کرد: برای تعریف شهید و شهادت عبارت‌های بسیاری وجود دارد اما خداوند در قرآن کریم با بیان چهار ویژگی به‌صورت کامل شهید و شهادت را تبیین فرموده است.
وی ادامه داد: در قرآن کریم در خصوص محل حضور شهدا پس از شهادت حضور ابدی و کسب رزق نزد خداوند بشارت داده‌شده است و ازاین‌جهت هدف مسیر توحیدی مشخص و روشن است.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: قرآن کریم شهدا را زنده معرفی کرده است و این نکته را عملاً در عصر حاضر هم می‌توان دید. مدیریت و اثربخشی شهید رضا بخشی در توسعه فرهنگ شهادت‌طلبی در مسیر الهی پس از شهادتش افزایش داشته است.
گنابادی نژاد تصریح کرد: درس ایستادگی و فرهنگ شهادت‌طلبی ضامن امنیت و آرامش در کشور شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خانواده شهدا یادآور شدند اگر شهدای مدافع حرم نبودند تمامی مناطق شیعه‌نشین و اسلامی به قتلگاهی برای ساکنان آنها مبدل می‌شد.
وی افزود: پیام شهدا نیز ازجمله مواردی است که قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) آن را تبیین کرده است. پیام خانواده‌های شهدا همان پیام حضرت زینب(س) در مقابل ابن‌زیاد است که فرمود «به‌جز زیبایی چیزی نمی‌بینم». خانواده شهدا پس شهادت عزیزشان پرچم جدید استقامت و روشنگری مسیر شهدا را عهده‌دار هستند.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از ارزشمندترین شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت اسلامی ۴۰ سال لباس رزم علیه دشمنان اسلام را بر تن داشت و دشمن را در هر مسیری که به موفقیت فکر می‌کرد با شکست مواجه ساخته است. جایگاه و تأثیرگذاری ایشان در دفاع از مرزهای جبهه مقاومت اسلامی امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانند اگر داعش خنثی نمی‌شد چه آینده‌ای در انتظار مکتب اسلام و سرزمین‌های اسلامی بود.
گنابادی نژاد تصریح کرد: اگر دلاوری‌ها و تلاش‌های شهدای مدافع حرم را برای اعتلای کلام حق رصد کنیم بیشتر به اهمیت حضور مجاهدان در جبهه مقاومت اسلامی پی خواهیم برد.
وی خاطرنشان کرد: کسی از شهید حاج قاسم سلیمانی که همیشه در جبهه‌های پیچیده نبرد علیه باطل بود کلمه مأیوس کننده‌ای نشنیده است و این نکته نشان از عمق اعتقاد این شخصیت مجاهد به پیروزی حق علیه باطل است.
شایان‌ذکر است در انتها مراسم پرچم حرم حضرت ابوالفضل(ع) همراه با مداحی ذاکر اهل‌بیت(ع) سید حسین حسینی فضای این محفل دینی را متبرک کرد.
گفتنی است کارکنان سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی علاوه بر دیدارهای مستمر در طی سال با خانواده‌های شهدا همزمان به ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نیز روزانه در قالب گروه‌های مختلفی به سرکشی از این خانواده‌ها می‌پردازند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها