معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: محرومیت زدایی از چهره محرومان در دستور کار جدی این معاونت است.

گام جهادی آستان قدس رضوی در راستای رفع محرومیت از شهرستان سرخس

به گزارش قدس آنلاین،مرتضی حقیقی معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی  گفت: این معاونت حسب وظایف ذاتی خود در بهره برداری از موقوفات، اهتمامی جدی بر رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان در سطح اراضی موقوفه به ویژه در شهرستان سرخس دارد.
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: موضوع بهره‌مند ساختن محرومان نقاطی از کشور که موقوفات این مجموعه در آن قرار دارند، در دستور کار جدی این معاونت است که پیرو آن برنامه ریزی ها و اقدامات مناسبی نظیر مصوبات مساعدتی در جغرافیای موقوفات (تخفیف و تقسیط حق تقدیمی) و همچنین مصوبه بخشودگی حق تقدیمی منازل مسکونی روستایی در سرخس صورت پذیرفته است.
وی در تشریح مصوبه مساعدتی بخشودگی سرخس گفت: حسب این مصوبه کلیه روستاییان شهرستان سرخس که در اراضی موقوفه قرار دارند می توانند بدون پرداخت حق تقدیمی (ارزش کارشناسی زمین) و به صورت رایگان نسبت به اخذ سند اجاره خط آستان قدس رضوی و سند رسمی محضری دریافت نمایند.
وی در ادامه با اشاره به وجود حدود ۱۲۵۰۰ منزل مسکونی در اراضی موقوفه سرخس گفت: طی دو سال گذشته حدود ۵۵۰۰ سند اجاره خط برای منازل روستایی موقوفه صادر شده است و با پیگیری های مدیریت املاک و اراضی شهرستان سرخس به زودی تعداد باقیمانده از اسناد اجاره خط که اکنون در دست تهیه است، به مردم اعطا خواهد شد.
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی بیان کرد: بنا بر تاکید تولیت آستان قدس رضوی بر تعامل وکمک به دستگاه های اجرایی، پیگیر رفع مشکلات مردم با حضور مستمر و هفتگی در روستاهای سطح شهرستان سرخس هستیم.
مرتضی حقیقی در خصوص افزایش تعامل آستان قدس رضوی با مردم روستایی و پیگیری رفع مشکلات آن ها گفت: در این راستا حوزه مدیریت املاک و اراضی سرخس این معاونت با حضور هفتگی و مستمر در روستاهای موقوفه سطح شهرستان سرخس پیگیر رفع مشکلات مردم روستایی و سایر دستگاه های اجرایی و همچنین زمینه ساز تعاملات بیشتر بین مردم و آستان قدس رضوی است.

تخفیف ۳۰ درصدی در پرداخت حق تقدیمی و پرداخت الباقی در ۵ قسط سالیانه

معاون املاک و اراضی آستان قدس در خصوص مصوبه مساعدتی جدید آستان قدس رضوی برای مردم ساکن در بافت قدیم شهر سرخس، محدوده عباس آباد و شهر مزداوند گفت: حسب مصوبه مذکور مقرر گردید برای ساختمان های صرفاً مسکونی در بافت قدیم شهر سرخس و نیز منطقه عباس آباد که تا قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه مساعدتی سفر تولیت محترم ساخته و پایان کار بهره برداری دریافت کرده اند، مبلغ حق تقدیمی با ۳۰ درصد تخفیف محاسبه و مابقی آن به صورت اقساط پنج ساله پرداخت شود و همچنین این اقساط برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و خیریه های رسمی (با معرفی کمیته امداد) به صورت هشت ساله است.

مساعدت با بخش خصوصی جهت راه اندازی کارخانه سلولزی
وی در ادامه در خصوص کارخانه سلولزی راه اندازی شده در سوله شرکت زمینه سابق آستان قدس رضوی سرخس افزود: در راستای اشتغال زایی مردم شهر سرخس یکی از سوله های شرکت زمینه سابق در اختیار بخش خصوصی جهت اشتغال ۱۲ نفر مستقیم و ۲۳ نفر به صورت غیر مستقیم و راه اندازی کارخانه تولید مواد سلولزی و دستمال کاغذی قرار گرفت.
مرتضی حقیقی همچنین در خصوص پروژه ۱۱۲ واحدی مسکن امام رضا(ع) که در اراضی شمال شرق شهر سرخس و با واگذاری رایگان زمین توسط خیرین مسکن ساز و کمیته امداد احداث شده است، گفت: آستان قدس رضوی ۶۳۵۰ متر مربع از اراضی مرغوب شهری را جهت ساخت مسکن محرومان به صورت رایگان به کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیرین مسکن ساز واگذارکرد که اکنون ۵۰ واحد احداثی توسط کمیته امداد آماده بهره برداری افراد تحت پوشش آن نهاد است و از ۶۲ واحد خیرین مسکن ساز تعداد ۳۵ واحد آماده بهره برداری است.
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی در پایان افزود: در همه طرح های این معاونت موضوع تقویت روستانشینی و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به ویژه روستاییان شهرستان سرخس به حاشیه شهرها در اولویت امور است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها