سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: با توجه به نگرانی‌ها از بیماری کرونا، مسافران در پایگاه بهداشتی مستقر در مرز باجگیران قرنطینه پزشکی خواهند شد.

مسافران در مرز باجگیران نسبت به بیماری کرونا قرنطینه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، داوود خوش شکن  در خصوص قرنطینه مسافران در مرز باجگیران نسبت به بیماری کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی مشاهده ویروس کرونا در مرز باجگیران و همچنین شهرستان قوچان مشاهده نشده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان افزود: چند روز گذشته مسافر تبعه چینی، پس از قرنطینه‌های پزشکی در پایگاه بهداشتی گمرک به مقصد ترکمنستان از مرز خارج شد که این کشور از پذیرش وی خودداری کرد و او را به مرز باجگیران برگشت دادند که پس از هماهنگی‌های لازم اقدامات خروج این مسافر از طریق تهران انجام شد.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان اطلاع رسانی‌های لازم نسبت به بیماری کرونا از طریق نصب بنر و پوسترها انجام شده است.

خوش شکن ابراز کرد: همچنین پرسنل شبکه بهداشت و درمان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند، به طوری که با ایجاد یک اتاق ایزوله در بیمارستان موسی بن جعفر (ع) هر فردی که مشکوک آنفولانزا یا کرونا باشد مورد معاینه و بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان با بیان اقدامات انجام گرفته در سطح مدارس قوچان، گفت: در سطح مدارس نیز از طریق رابطین بهداشت، آموزش‌های لازم نسبت به پیشگیری از بیماری کرونا به دانش آموزان داده شده است، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت همچون شستن دست‌ها با آب و صابون از آن جمله این آموزش‌ها است.

وی یادآور شد: اگر چه ماسک نمی‌تواند مانعی برای انتقال بیماری کرونا باشد، اما با انتشار سریع ویروس کرونا در فضا، استفاده از ماسک توصیه شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها