رابرت اوبریان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد جای هیچ تردیدی نیست که ویروس کرونا می‌تواند بر اقتصاد جهانی تاثیر بگذارد.

تاثیر کرونا بر توافق تجاری پکن-واشنگتن چه خواهد بود؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بحبوحه اجرای مرحله نخست توافق تجاری پکن - واشنگتن، به گفته رابرت اوبریان Robert O'Brien مشاور امنیت ملی کاخ سفید، شیوع ویروس جدید کرونا در چین ممکن است به کاهش خرید محصولات کشاورزی آمریکایی از سوی چین منتهی شود.

تعداد قربانیان ویروس جدید کرونا در چین از هزار نفر گذشت. این بیماری از مرزهای چین فراتر رفته است. ۳۱۹ مورد از ابتلا به این بیماری در ۲۰ کشور جهان شناسایی شده و ۱۳ مورد از این مبتلایان در آمریکا بوده‌اند.

مشاور دونالد ترامپ همچنین خاطر نشان کرد: «ما تصور می‌کنیم که توافق فاز یک به چین اجازه می‌دهد مواد غذایی بیشتری وارد کند و بازارهایش را به روی محصولات کشاورزان آمریکایی باز کند. اما به طور قطع با توجه به اپیدمی که در چین گسترش یافته، این مسئله می‌تواند لااقل از نظر اندازه بر این خرید تاثیر بگذارد».

وی افزود: «جای هیچ تردیدی نیست که ویروس می‌تواند بر اقتصاد آمریکا و همچنین اقتصاد جهانی تاثیر بگذارد.»

پکن و واشنگتن در ۱۵ ژانویه، فاز یک توافق تجاری را امضا کردند. بر اساس توافق انجام گرفته چین به افزایش خرید محصولات کشاورزی آمریکایی به ۴۰ میلیارد دلار در عرض دو سال متعهد شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها