رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در اظهاراتی بار دیگر ارتش سوریه را مورد تهدید قرار داد.

اردوغان: نظامیان سوری را هر جایی که باشند هدف قرار می‌دهیم

قدس آنلاین؛ به نقل از تی آر تی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، در اظهارات خود گفت: اگر سربازان ما به هر صورتی هدف قرار بگیرند هر کجا که باشند چه در نقطه‌های دیدبانی و چه جاهای دیگر از همین امروز اعلام می‌کنم که ما فقط به ادلب و یا توافق سوچی محدود نشده و نیروهای ارتش سوریه را در هرکجا که باشند مورد هدف قرار می‌دهیم.

وی در ادامه گفت: ما تا پایان فوریه (ماه جاری میلادی) نیروهای رژیم سوریه را به بیرون از مرزهای تعیین شده در توافق سوچی عقب می‌رانیم. عملیات ارتش و نیروی هوایی ما بدون هیچ درنگی انجام می‌شود و ما منتظر نتایج مذاکراتی که هیچ وقت تمام نمی‌شوند نمی‌نشینیم.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سطح تهدیدهای خود را بالاتر برده و عنوان داشت: اگر خون سربازان ما ریخته شود این مهم نیست که چه کسی در پس حملات ارتش سوریه بوده و یا اینکه تا چه اندازه قدرتمند است، به صراحت می گویم که شما در امان نخواهید بود.

اردوغان در ادامه مدعی شد: در ادلب نیروهای سوری تحت حمایت روسیه و ایران بصورت مرتب به غیرنظامیان حمله می‌کنند و خون آنها را به زمین می‌ریزند.

این اظهارات اردوغان در حالی است که ارتش ترکیه بدون داشتن مجوز وارد خاک سوریه شده و به بهانه مبارزه با تروریسم بخش‌های از خاک این کشور را به اشغال خود درآورده است.

برچسب‌ها