۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 692300

خراسان رضوی رئیس اداره آموزش و پرورش بردسکن گفت: از ۷۶۰ کلاس درس در این شهرستان گرمایش ۲۲۰ کلاس با شوفاژ، ۴۲۰ کلاس با بخاری گازی و ۱۲۰ کلاس درس با بخاری نفتی تامین می‌شود.

بخاری نفتی در ۱۲۰ کلاس درس بردسکن

به گزارش قدس آنلاین، غلام‌حسین غفوری عنوان کرد: از ۲۰۳ مدرسه حدود ۴۰ مدرسه تاکنون استانداردسازی شده و دارای پکیج و شوفاژ هستند و ۱۲۰ مدرسه نیز بخاری گازی و ۴۳ مدرسه بخاری نفتی دارند، با توجه به اینکه جمع‌آوری بخاری‌های نفتی به اعتبار زیادی نیاز دارد به همین دلیل جمع‌آوری آن‌ها سخت است.

وی در ادامه از وجود حدود ۴ تا ۵ مدرسه خشت و گلی در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: طی دو سال اخیر در بخش عمرانی ۴۳ تفاهم‌نامه با خیران به امضا رسیده که شامل نمازخانه، کلاس درس، ساخت مدرسه، سالن ورزشی، خوابگاه دانش‌آموزی و سرویس‌های بهداشتی و حمام برای دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی میشود. از این ۴۳ تفاهم‌نامه ۲۰ پروژه آغاز شده که شش پروژه به بهره‌برداری رسید و بقیه نیز تا مهر ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسند و ۸۰ کلاس درس جدید نیز خواهیم داشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش بردسکن افزود: خیران برای ساخت کلاس، نمازخانه و... حدود ۲۰ میلیارد تومان اهدا کردند، همچنین حدود ۱۲ پروژه نیمه کاره داریم که همه فعال هستند.

غفوری اظهار کرد: یکی از پروژههای نیمه تمام مربوط به استخر دانش‌آموزی بوده که از حدود ۷ سال قبل کلنگ آن زده شده و تاکنون فونداسیون اجرا و سوله به محل منتقل شده و برای به نتیجه رسیدن آن نیازمند حدود ۳ تا ۴ میلیارد تومان دیگر هستیم.

وی گفت: یکی از مشکلات و معضلات پیش رو که روز به روز هم حادتر میشود کمبود نیروی انسانی به خصوص در مقطع ابتدایی است به طوری که هر ساله هم‌زمان بیش از ۱۰۰ نفر بازنشسته می‌شوند.

غفوری عنوان کرد: با توجه به اینکه جایگزین کردن برای این تعداد نیرویی که بازنشسته میشوند، بسیار محدود است و برای آینده بحران شدیدی خواهیم داشت اما در سال جاری با پیگیریهای صورت گرفته تعداد ۴۰ نفر از بردسکن در کنکور ۹۸-۹۷ دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند با این وجود باز هم تا ۴ سال آینده نیاز به نیروی انسانی در بردسکن حادتر خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن مطرح کرد: اکنون کمبود نیرو با ورودیهای نهضت سواد آموزی، دعوت از بازنشستگان و چند پایه کردن کلاسهای درس تا حدودی جبران شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها