مدیر اداره تعاون روستایی شهرستان تربت حیدریه گفت: ۲۵ درصد از مطالبات زعفران کاران امروز پرداخت می شود .

حساب بانکی زعفران کاران شارژ می شود

به گزارش قدس آنلاین، نسرین شیبانی با بیان اینکه تنها ۴۷ میلیارد تومان از مطالبات زعفران کاران باقی مانده است، افزود: طبق مصوبه کارگروه استان طی امروز و فردا، ۲۵ درصد از این میزان به حساب زعفران کاران واریز می شود.

وی اظهار کرد: با ابلاغ وزیر وقت جهاد کشاورزی در ۸ آبان امسال مبنی بر خرید حمایتی زعفران از کشاورزان، شهرستان تربت حیدریه به عنوان مرکز خرید حمایتی انتخاب و در ادامه ۱۸ مرکز خرید در سطح استان های خراسان دایر شد.

وی تصریح کرد: با توجه به رصد انجام گرفته و گزارش های واصله به تعاون روستایی و جهاد کشاورزی و اینکه افت قیمت این محصول برای مدیران محرز شده بود، خرید حمایتی زعفران با هدف حمایت صددرصدی از تولیدکنندگان، از نیمه دوم آبان آغاز شد و تا پایان مهلت قانونی یعنی ۳۰ آذرماه روزانه بطور میانگین ۳۵۰ کیلو زعفران از ۸۰ کشاورز خریداری می شد.

شیبانی اضافه کرد: با توجه به حجم گسترده سطح زیر کشت زعفران، بسیاری از تولید کنندگان از شهرهای همجوار برای تحویل زعفران خود به مرکز خرید تربت حیدریه مراجعه می کردند.

وی حجم خرید حمایتی زعفران از کشاورزان در سطح استان را ۶۸ تن و ۸۲۵ کیلوگرم و به مبلغ ۶۴۲ میلیارد و ۵۰۹ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۱ تن و ۶۰۹ کیلوگرم زعفران به مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان به کشاورزان تربت حیدریه تعلق دارد که ۳۷ درصد حجم تولید شهرستان را شامل می شود.

وی بیان کرد: از این میزان خرید در تربت حیدریه، ۵ تن و ۴۶۷ کیلوگرم زعفران نگین و یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم شبه نگین از کشاورزان خریداری شد که به لحاظ کیفیت، دقت و سرعت در سطح استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها