امام جمعه مشهد گفت: وقتی دشمن نمی‌تواند به وسیله جنگ و سلاح ما را نابود کند تنها راهش این است که از درون به ما نفوذ کند و بهترین مکان برای دشمن مجلس شورای اسلامی است.

هشدار آیت الله علم الهدی در خصوص نفوذ در مجلس

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک روز زن و مادر، گفت: امام راحل در سال‌های اول انقلاب به مناسبت  ۲۲ بهمن خطاب به کسانی که به خدمت ایشان رسیدند فرمودند؛ انقلاب اسلامی به سختی به پیروزی رسید، اما بدانید سخت‌تر از پیروزی، پیروز نگه داشتن انقلاب است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه عده‌ای با فداکاری‌ خود، نظام دست نشانه دشمن و حکومت شاهنشاهی را براندازی و حکومت اسلامی را استوار کردند، بیان کرد: پیروز نگه‌داشتن انقلاب سنگین ‌و سخت‌تر است، در این ۴۱ سالی که گذشت شما مردم در برابر تمام جریان‌های مختلف و فراز و نشیب‌های گوناگون مقاومت کرده و سختی کشیدید، اما بدانید که در ۴۰ ساله دوم، پیروز نگه داشتن انقلاب سنگین‌تر است.

وی با بیان اینکه در ۴۰ ساله اول دشمن قصد گرفتن کشور و تسلط بر مردم برای تحقق منافع ‌اش را داشت، عنوان کرد: در ۴۰ ساله دوم مسئله حیات دشمن مطرح است، انقلاب بماند دشمن نابود می‌شود و چنانچه انقلاب برود دشمن می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: بر همین اساس مجلس یازدهم وظیفه خطیری بر عهده دارد، زیرا وقتی دشمن نمی‌تواند به وسیله جنگ و سلاح ما را نابود کند تنها راهش این است که از درون به ما نفوذ کند و بهترین مکان برای دشمن مجلس شورای اسلامی است.

خطیب جمعه مشهد با تأکید بر این مطلب که نهاد مقدس شورای نگهبان اجازه ورود افراد نفوذی را به مجلس نمی‌دهد، متذکر شد: این مسئله که بعد ورود نمایندگان به مجلس دشمن یارگیری کند، خطرناک است و شما نباید اجازه دهید این افراد وارد مجلس شوند.

وی با بیان اینکه خطیر بودن مجلس یازدهم از دو جهت است، تصریح کرد: اول اینکه وضعیت معیشتی و اقتصادی را باید با تکیه بر قدرت خودمان به بهترین وجه اداره کنیم؛ مجلسی می‌خواهیم که با حرکت جهادی بیاید و این مشکلات را حل کند.

آیت الله علم‌الهدی افزود: مورد دوم باید مجلس قوی و نیرومندی داشته باشیم که با شجاعت با استکبار جهانی مبارزه کند.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پنچ ویژگی را برای نمایندگان مجلس توصیف کرده‌اند، یادآور شد: مؤمن باشد  یعنی خدا و معاد را قلبا باور داشته باشد و ویژگی دوم انقلابی بودن است، یعنی دلداده انقلاب و اندیشه‌اش اندیشه رهبری باشد.

وی ادامه داد: شجاع باشد و از قدرت های پوشالی دشمن و استکبار جهانی نترسد، جهادی باشد و در تمام عرصه‌ها درست برنامه‌ریزی و مدیریت کند و در آخر کارآمد باشد تا بتواند مشکلات مختلف کشور و مردم را حل کند.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه در کنار تمام این ویژگی‌ها تابلویی به نام حاج قاسم نصب شده است، یادآور شد: باید فردی را به مجلس بفرستید که مانند شهید سلیمانی تمام این ویژگی‌ها را داشته باشد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: رسالت ما این است که نگذاریم افرادی که با رهبری زاویه دارند و انقلابی نیستند و چشمشان به غرب است مانند نمایندگانی که با خانم موگرینی عکس گرفتند؛ وارد مجلس شوند.

وی اضافه کرد: کسانی که اعتماد راسخ به نفس حاکمیت دین را ندارند و معتقدند که با دین نمی‌توان کشور را اداره کرد، در مقابل دشمن وادادگی دارند و فکر می‌کنند با مذاکره باید تحریم ها را برداشت، همچنین کسانی که در مقابل توصیه‌های رهبری گزینشی عمل می‌کنند نباید وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

آیت الله علم‌الهدی لاابالی گری در برابر منکرات، پارتی‌بازی در آوردن خویشاوندان در مناسب مدیریتی، نداشتن روحیه انقلابی و روحیه مقاومت را از جمله ویژگی‌های کاندیدهای برشمرد که مردم نباید اجازه دهند این افراد به مجلس بروند.

مسئله انسان سازی جامعه بشریت بر عهده زنان است

امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی نماز جمعه با اشاره به وظایف زن و مرد در کانون زندگی خانوادگی، اظهار کرد: کفالت در خانواده به عهده مرد و مدیریت زندگی بر عهده زن است.

وی با بیان این نکته که مدیریت زن در خانواده دو بعد دارد، ادامه داد: بعد اول مدیریت آرامشگاهی و بعد دوم مدیریت پرورشگاهی است.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: ذات مقدس پرورگار در زن از نظر استعداد و ذخایر درونی اش، ساختاری به وجود آورده که در سازندگی و انسان سازی به کار برده می شود و مسئله انسان سازی جامعه بشریت با این دستگاه و ساختار ویژه ای که پرورگار خلق کرده، رقم می خورد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مسئله تربیت و پرورش واقعیتی نیست که با تعلیم و آموزش صورت بگیرد، عنوان کرد: تربیت فرزندان با امر ونهی و تنبیه فیزیکی صورت نمی‌گیرد، زیرا تربیت فرزندان یک جریان خود جوش در کانون خانواده است و خانم خانه باید چرخه‌ای ایجاد کند که از آن زن کامل، مرد کامل و یک انسان تربیت شده با اخلاق و مهذب بیرون بیاید.

وی عشق و آرامش را حقیقت و اصل کانون زندگی دانست و عنوان کرد: آرامش جزو وظایف اولیه خانم است که اثر فوق العاده‌ای در تربیت فرزندان دارد، به همین دلیل رابطه عاشقانه‌ای بین مادر و فرزند وجود دارد که این رابطه بین پدر و فرزند نیست.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: عشق ابرازی است که مادر برای تربیت فرزند در اختیار دارد، در محشر فرزند را به نام مادر صدا می‌زنند، یعنی مادر در اعمال صالح و گناه فرزندش شریک است، چنانچه فرزند خطایی کرده نتیجه اشتباه مادر در سازندگی خودش است.

منبع: فارس

برچسب‌ها