نشریه آمریکایی هیل در گزارشی اعلام کرد آسیب مغزی وارد شده به سربازان این کشور در نتیجه حملات موشکی ایران جدی است.

هیل: آسیب مغزی نظامیان آمریکایی جدی است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا نوشت: طبق گزارش‌ها تاکنون ۱۰۹ عضو نظامی ارتش آمریکا در نتیجه حمله موشکی ایران به پایگاه ارتش آمریکا (عین الاسد) در عراق در ماه ژانویه دچار آسیب‌دیدگی‌های مغزی شده‌اند و آمار در این زمینه در حال افزایش است.

در این گزارش آمده است: برای برخی افراد، علائم آسیب‌دیدگی مغزی تا ماه‌ها یا حتی سال‌ها مشخص نخواهد شد. در حالی که زمانی فکر می‌کردیم آسیب‌دیدگی‌های مغزیِ ملایم بی ضرر هستند، اکنون می‌دانیم که این مساله، یک مشکل سلامت عمومی بزرگ و فزاینده است.

این مطلب می‌افزاید: کسانی که دچار صدمه مغزی شده‌اند دو برابر بیشتر احتمال زوال عقلی دارند. این افراد مجبور هستند تا آخر عمر با پیامدهای این صدمات مغزی زندگی کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قبلا در نشستی خبری گفته بود: «من شنیدم که آن‌ها (نظامیان آمریکایی) سردرد و چیزهای دیگری (مشکلات دیگری) داشتند! چیزی که من می‌گویم و می‌توانم گزارش کنم این است که چیزی جدی نبود!»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در انتقام سخت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است را موشک باران کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها