سخنگوی نیروهای مسلح یمن می‌گوید یک فروند جنگنده «تورنادو» که در حال عملیات خصمانه بر فراز استان «الجوف» در یمن بود، ساقط شده است.

ارتش یمن، یک جنگنده ائتلاف سعودی را سرنگون کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، منابع یمنی بامداد شنبه از ساقط شدن یک فروند جنگنده متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

شبکه «المسیره» به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح یمن گزارش داد یک فروند جنگنده «تورنادو» که در حال عملیات خصمانه بر فراز استان «الجوف» در یمن بود، ساقط شده است.

بر این اساس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: «به لطف خدا، پدافند هوایی یک فروند جنگنده تورنادو متعلق به نیروهای متجاوز را که مشغول انجام ماموریت‌های خصمانه بود، ساقط کرد».

این مقام نظامی یمنی خبر داد این جنگنده ائتلاف متجاوز سعودی، به‌وسیله موشک پیشرفته زمین به هوا، با فناوری جدید ساقط شده است.

وی تاکید آسمان یمن برای حرکت نیروهای متخاصم باز نیست و دشمن باید پیش از انجام هر کاری، هزاران بار قبلش محاسبه کند.

پاسخ نیروهای یمنی به ائتلاف متجاوز سعودی در حالی است که نیروهای این ائتلاف طی ۲۴ ساعت گذشته با نقض آتش‌بس، برخی نقاط پراکنده در چند استان یمن را هدف حمله توپخانه‌ای و موشکی قرار دادند.

از سوی دیگر شب گذشته چند مزدور ائتلاف سعودی در کمین ارتش یمن در منطقه جیزان کشته شده و تعدادی نیز زخمی شدند.

نیروهای مسلح یمن همچنین روز چهارشنبه حمله گسترده نیروهای ائتلاف سعودی در مرزهای جنوبی عربستان را طی یک درگیری سه ساعته دفع کردند و شمار دیگری از عناصر سعودی هم در مناطق مرزی نجران و جیزان کشته یا زخمی شدند (جزئیات بیشتر).

ائتلاف سعودی-اماراتی در پاسخ به خسارت سنگین دو هفته اخیر به نیروهای دولت مستعفی منصور هادی در جبهه نِهم در شرق صنعاء و دیگر استان‌های مأرب، الجوف، تعز، و إب با شعله‌ور کردن آتش حملات خود در جبهه ساحل غربی و الحدیده و تلاش برای پیشروی در شمال یمن درصدد جبران خسارات خود برآمده‌اند، اما به دستاوردی نرسیده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها