مسابقات کونگ فو خراسان رضوی به میزبانی شهرستان مه‌ولات برگزار و تیم مه‌ولات مقام اول، سبزوار مقام دوم و تیم تربت حیدریه مقام سوم را کسب کرد.

مه‌ولات؛ قهرمان مسابقات استانی کونگ فو

به گزارش قدس آنلاین، به منظور گرامی‌داشت دهه فجر و یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید مدافع حرم شهید سمائی، مسابقات کونگ فو خراسان رضوی به میزبانی شهرستان مه‌ولات برگزار شد.

قربان اعظمی در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به مناسبت گرامی‌داشت دهه فجر و همچنین به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و به یادبود سردار سمائی شهید مدافع حرم شهرستان مه ولات، مسابقات استانی کونگ فو به میزبانی شهرستان مه‌ولات برگزار شد.

 رییس هیأت کونگ‌فو و هنرهای رزمی خراسان رضوی ادامه داد: بالغ بر ۱۳۰ شرکت کننده از شهرستان‌های مختلف استان از جمله مشهد، سبزوار، جغتای، تربت حیدریه، کاشمر، خواف و مه‌ولات در این مسابقات به صورت نیمه آزاد و آزاد شرکت کردند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش روی هیأت کونگ فو و هنرهای رزمی خراسان رضوی افزود: کلاس‌های تئوری مربیگری درجه دو از ۲۶ بهمن ماه در مشهد زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود و بعد از آن کلاس‌های مربیگری درجه ۱ در ۱۰ اسفند برگزار خواهد شد.

رییس هیأت کونگ فو و هنرهای رزمی خراسان رضوی با بیان اینکه مسابقات کشوری کونگ فو به میزبانی شهرستان سبزوار در تاریخ هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: ما شرایط میزبانی شهرستان مه‌ولات را با دقت بررسی می‌کنیم و اگر شرایط میزبانی در این شهرستان مهیا باشد ما هم از برگزاری مسابقات کشوری کونگ فو به میزبانی مه‌ولات حمایت می‌کنیم.

مه‌ولات پتانسیل میزبانی مسابقات کشوری کونگ فو را دارد

رییس کمیته بازرسی کونگ فو خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مسابقات قهرمانی استانی کونگ فو به درخواست مه ولات در این شهرستان برگزار شد و هیأت کونگ فو خراسان رضوی با وجود سنگ اندازی‌ها از این برنامه حمایت می‌کند و مسؤولیت برگزاری این مسابقات بر عهده هیأت کونگ فو استان است.

 مهدی کرمی ادامه داد: مه‌ولات پتانسیل میزبانی از مسابقات فدراسیون کشوری کونگ فو را دارد و در ارزیابی‌هایی که از عملکرد شهرستان مه ولات در سال ۹۸ تا کنون انجام گرفته این شهرستان رتبه سوم استان را در جذب نیرو و آمار بیمه‌ای از هیأت پزشکی ورزشی دارد و این هیأت در مراسمات ملی و مذهبی حضور فعالی داشته و امیدواریم این مسابقات نقطه عطفی برای فعالیت‌های ورزشی شهرستان باشد. 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری کونگ فو به میزبانی سبزوار خاطرنشان کرد: اگر شهرستان مه‌ولات قوی عمل کند می‌توانیم در سال ۹۹ میزبانی مسابقات کشوری به این شهرستان اختصاص دهیم.

ایجاد شور و نشاط با برگزاری مسابقات استانی کونگ فو در مه‌ولات  

رییس اداره ورزش و جوانان مه‌ولات نیز گفت: با توجه به اینکه تاکنون در شهرستان مه‌ولات میزبانی از مسابقات استانی نداشته‌ایم شروع کار ما از رشته رزمی کونگ فو بود و با هماهنگی‌هایی که با هیأت کونگ فو استان و شهرستان صورت گرفت، این برنامه محقق شد.

سید مجید کمالی با اشاره به اینکه هدف اصلی برگزاری این مسابقه ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و شناخت نقاط ضعف و قوت مجموعه ورزشی شهرستان است، خاطر نشان کرد: با صحبت‌هایی که با ریاست هیأت کونگ فو استان صورت گرفته است، وی قول مساعد داد تا با بازدید از امکان ورزشی شهرستان و در صورت رضایت میزبانی مسابقات کشوری کونگ فو را به مه‌ولات بدهد و ما از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه میزبانی شهرستان از مسابقات استانی و حتی کشوری از مواردی است که مورد تاکید اداره کل ورزش و جوانان است، خاطر نشان کرد: این اداره آمادگی خود را در خصوص همکاری با تمامی هیأت‌های ورزشی در راستای برگزاری مسابقات در سطح استان اعلام می‌دارد.

حضور ۱۳۵ فایتر در مسابقات استانی کونگ‌فو مه‌ولات 

رییس هیأت کونگ فو شهرستان مه‌ولات در حاشیه برگزاری مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این مسابقات در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به صورت آزاد و نیمه آزاد برگزار شد.

 محمد آشوری با اشاره به اینکه ۱۳۵ فایتر (کونگ‌فوکار) در این مسابقات شرکت کردند، افزود: مسابقات استانی کونگ فو به مدت یک روز از صبح امروز در محل سالن شهید بهشتی فیض آباد برگزار شد که از همکاری مسؤولان شهرستان در راستای برگزاری این مسابقات تشکر و قدردانی می کنم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در پایان این مسابقات شهرستان مه‌ولات مقام اول را کسب و مقام دومی این مسابقات به تیم سبزوار تعلق گرفت و کونگ فو کار شهرستان تربت حیدریه مقام سوم این مسابقات را کسب کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها