خراسان شمالی-رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: هرگونه خرید و فروش و جابجایی دام زنده (سبک و سنگین) فاقد پلاک در استان ممنوع و قاچاق محسوب می شود ودرصورت مشاهده برابر قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

ممنوعیت خرید و فروش و جابجایی دام فاقد پلاک در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، دکتر عبدالله یوسفی افزود: لذا کلیه مالکین و مباشرین حمل محموله های دام زنده موظفند درهنگام تردد نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای با بخش خصوصی اتحادیه دامداران استان منعقد شده تا به اندازه مورد نیاز پلاک تهیه و آمادگی برای پلاک کوبی داشته باشند و با هماهنگی بعمل آمده پس از صدور مجوز حمل، پلاک گذاری انجام شود.

وی گفت: دامداری که متقاضی پلاک کوبی باشد می تواند با مراجعه به تعاونی دامداران شهرستان عملیات ثبت و پلاک کوبی را انجام دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با عنوان اینکه شماره های ملی ۱۵ رقمی پلاک برای دامها مطابق با استانداردهای بین المللی و از نوع RFID بوده اظهار داشت:هدف از پلاک کوبی، دستیابی به آمارواقعی دام، استقرار نظام صحیح بهداشتی در سطح کشور برای ارتقای کیفی تولیدات و کاهش ضایعات، کنترل بازار برای دسترسی به میزان تقاضا و عرضه تولیدات دامی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی سودجویان است.

یوسفی از دیگر مزایای طرح هویت گذاری دام را امکان برنامه ریزی در خصوص اصلاح نژاد دام استان دانست و اذعان داشت: افزایش سرعت و دقت در امر بیمه دام استان، تسهیل در پردازش توزیع نهاده های دامی و حذف هزینه های موازی سازی شناسایی دام از دیگر مزایای این طرح است.

برچسب‌ها