رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود، از بعدازظهر فردا تا صبح پنجشنبه، هر روز بعدازظهر در استان شاهد رشد ابر باشیم و احتمال بارش باران نیز وجود دارد.

بارش باران در خراسان رضوی از فردا

به گزارش قدس آنلاین، یحیی قائنی‌پور در خصوص وضعیت جوی استان، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا فردا ظهر وضعیت جوی استان پایدار خواهد بود و از بعدازظهر فردا ۲۸ بهمن ماه، در شمال استان، افزایش ابرناکی با احتمال بارش خواهیم داشت.
وی افزود: این سامانه بارشی ضعیف است، اما تا پنجشنبه در استان ادامه خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود، در این بازه زمانی  هر روز بعدازظهر در استان شاهد رشد ابر باشیم و احتمال بارش نیز وجود دارد.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که پنجشنبه سامانه بارش‌زای جدیدی وارد استان شود که انتظار داریم از پنجشنبه شب شاهد بارندگی در استان باشیم.

قائنی‌پور بیان کرد:  براساس نقشه‌های امروز هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که از پنجشنبه شب تا جمعه و شنبه شاهد بارندگی در سطح استان باشیم.

وی ادامه داد: این بارش‌ها غالبا در اکثر نقاط به صورت باران است. این بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به صورت برف و باران خواهد بود.    

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که صبح جمعه دوم اسفند شاهد باراش باران در شهر مشهد باشیم.

قائنی‌پور با بیان اینکه «پیش‌بینی می‌شود، وزش باد شدید را در برخی از نقاط استان را داشته باشیم»، خاطرنشان کرد: دوشنبه بعدازظهر در شهرهایی مثل سرخس، تایباد، تربت‌جام، صالح‌آباد، وزش باد شدیدتر خواهد شد. همچنین این وزش‌ها  همراه با گردوخاک خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در روزهای بعد از آن وزش باد، بدون گرد و غبار خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه «وزش باد شدید در استان در نواحی شرقی است»، اظهار کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته ریوش با کمینه دمای ۱۰ -درجه سلسیوس سردترین و مه ولات با بیشینه دمای ۱۰ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند.

قائنی‌پور افزود: طی این مدت کمینه و بیشینه دمای شهر مشهد  به ترتیب ۳- و ۶ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی سرخس با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها