هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز آغاز می‌شود که در نخستین روز این رقابت‌ها دو نماینده کشورمان به مصاف حریفانشان خواهند رفت. استقلال در کویت میزبان الاهلی عربستان است و شهرخودرو در تاشکند به مصاف پاختاکور خواهد رفت.

میزبانی استقلال بدون فیل و فنجان

امین غلام نژاد/

 هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز آغاز می‌شود که در نخستین روز این رقابت‌ها دو نماینده کشورمان به مصاف حریفانشان خواهند رفت. استقلال در کویت میزبان الاهلی عربستان است و شهرخودرو در تاشکند به مصاف پاختاکور خواهد رفت.

*فرهاد صدر را می‌خواهد

تیم فوتبال استقلال پس از تساوی یک - یک مقابل تیم الشرطه عراق امروز در ورزشگاه جابر بن احمد کویت و ساعت  ۱۹:۰۰ میزبان الاهلی عربستان است. دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که از بازی نخستشان یک تساوی بدست آورده اند و با توجه به یکسان بودن شرایط امتیازی چهار تیم حاضر در این گروه بدون شک سه امتیاز این بازی برای هر دو تیم بسیار با اهمیت است و برنده را راهی صدر جدول خواهد کرد. اما شرایط حریف امروز استقلال چندان مطلوب نیست و درست یک روز پیش از این دیدار حساس آن‌ها دست در تغییرات کادر فنی خود زدند و کریستین گروس، سرمربی سوئیسی که خود جانشین برانکو ایوانکوویچ بود را کنار گذاشته تا هدایت این تیم موقتاً در دست مازن بهکلی باشد. این اوضاع آشفته در اردوگاه حریف می‌تواند کفه ترازو را اندکی به سمت آبی پوشان سنگین‌تر کند. استقلال و الاهلی پیش از این در سال ۲۰۱۰ همگروه بودند که ‌آبی‌پوشان رفت و برگشت به پیروزی رسیدند. در دیگر بازی این گروه الوحده امارات میزبان الشرطه عراق خواهد بود

*غیبت فیل و فنجان

شیخ دیاباته مهاجم گلزن استقلال چند هفته ای است که دچار مصدومیت شده و در این بازی هم نمی‌تواند آبی‌پوشان را همراهی کند. علاوه بر دیاباته به احتمال زیاد قائدی هم غایب بزرگ استقلال در این بازی حواهد بود تا مجیدی به نوعی برای این بازی خط آتشش را در اختیار نداشته باشد، هر چند پزشکان این تیم در تلاشند تا قائدی را به بازی امروز برسانند ولی بعید به نظر می‌رسد که این اتفاق بیفتد. در غیاب فیل و فنجان استقلالی‌ها، هواداران این تیم امیدوار به درخشش مطهری در خط حمله استقلال هستند.

*الاهلی را بهتر بشناسید 

الاهلی از قدیمی‌ترین تیم‌های عربستان است که قدمت آن به ۸۲ سال پیش باز می‌گردد. این تیم در شهر جده فعالیت می‌کند و از تیم‌های پر افتخار عربستان است و با سه قهرمانی در لیگ برتر عربستان و دو نایب قهرمانی در آسیا، از اعتبار خوبی در فوتبال آسیا و عربستان برخوردار است. آن‌ها همچنین تاکنون ۱۳ بار قهرمان جام پادشاهی عربستان و ۶ بار قهرمان جام ولیعهد عربستان شده‌اند. ستاره این تیم در خط حمله یک مهاجم بلند قامت و نام آشنا به اسم «عمر سوما» است. ستاره سوری الاهلی آخرین بار مقابل الرائد به میدان رفت که الاهلی با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و عمر سوما که در آن بازی ۸۹ دقیقه برای تیمش بازی کرد، زننده هر دو گل الاهلی بود. سوما پس از آن با مصدومیت مواجه شد و چهار دیدار الاهلی در لیگ و یک دیدار آسیایی آن‌ها را از دست داد، اما حالا آماده به تقابل با استقلال خواهد است. این تیم یک مهاجم ۲۸ ساله اهل کشور «کیپ ورد» به اسم «تارمین دانینی» با ۱۹۰ سانت قد و با شماره ۲۱ در نوک خط حمله این تیم حضور دارد که با هشت گل زده پس از سوما خطرناک‌ترین مهاجم این تیم است.

*شهرخودرو به دنبال طلسم شکنی

اما در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال شهرخودرو ایران در گروه B عصر امروز از ساعت ۱۴:۳۰میهمان پاختاکور (پنبه کاران) ازبکستان خواهد بود. دیداری که دوشنبه در تاشکند برگزار می‌شود. این دیدار به نوعی تقابل بازندگان و برندگان هفته نخست لیگ قهرمانان آسیاست.   پاختاکور در هفته نخست با نتیجه ۲ بر یک برابر تیم الاهلی امارات پیروز شد و شهر خودرو نیز شکست ۲ بر صفر را در بازی با الهلال پذیرفت. بدون شک الهلال عربستان مدعی اصلی صعود به عنوان تیم نخست از این گروه‌ است و سه تیم دیگر برای صعود به عنوان تیم دوم با هم می‌جنگند، شاگردان سرآسیایی نیز با توجه به این مسئله به تاشکند سفر کرده‌اند و امیدوارند با دست پر به ایران بازگردند و بتوانند در این بازی نخستین امتیاز آسیایی خود را کسب کنند هر چند اگر بتوانند پاختاکور را شکست دهند دست به کار بزرگی زده‌اند و نخستین تیم ایرانی هستند که این تیم ازبکستانی را در خانه شکست می‌دهند.   پاختاکور ۱۴ دوره در لیگ قهرمانان شرکت داشته و دو بار به مرحله نیمه‌نهایی رسیده است. با وجود اینکه پاختاکور جزو تیم‌های درجه یک آسیا محسوب نمی‌شود، اما همیشه حریف دردسرسازی برای تیم‌های ایرانی بوده است. پاختاکور در هر ۹ مصاف خانگی برابر تیم‌های ایرانی به پیروزی رسیده است.

نامجو: با دو قهرمانی آسیا به دیدار الاهلی می‌رویم

ورزش: مجید نامجو مطلق در کنفرانس خبری که به جای فرهاد مجیدی شرکت کرده بود درباره دیدار آبی‌ها در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برابر الاهلی عربستان گفت: یک بازی سخت را مقابل الاهلی که از تیم‌های خوب عربستانی است در پیش داریم. تیم ما شرایط خوبی دارد و این دومین بازی مرحله گروهی ماست. او ادامه داد: با وجود داشتن مصدومان متعدد بازیکنان باکیفیتی داریم که جای خالی غایبان را پر می‌کنند. ما برای سه امتیاز وارد زمین می‌شویم و با احترام به حریف باید بگویم ما استقلالی هستیم و دوبار قهرمان آسیا شده‌ایم و دوبار هم به فینال این رقابت‌ها راه یافته‌ایم. ما از تیم‌های پرافتخار آسیا هستیم و فکر می‌کنم یک بازی خوب را مقابل الاهلی به نمایش خواهیم گذاشت.

کوزین: آماده کسب سه امتیاز هستیم

 استفانو کوزین، مربی ایتالیایی تیم شهر خودرو در نشست خبری پیش از بازی برابر تیم پاختاکور ازبکستان گفت: بازی سختی پیش رو داریم، زیرا در خانه حریف بازی می‌کنیم. هر بازی در لیگ قهرمانان آسیا سخت است و ما روی در روی تیم قدرتمندی قرار می‌گیریم. شهر خودرو آماده است و برای کسب سه امتیاز مبارزه می‌کند. وی درباره حضور دیرهنگام شهر خودرو در تاشکند اظهار کرد: تأخیر در سفر شاید تأثیر منفی روی تیم داشته باشد. به‌هرحال ما برای بازی خوب تلاش می‌کنیم.

برچسب‌ها