وزیر راه و شهرسازی: روز شنبه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا قرارداد تأمین ریل برای خط آهن چابهار - زاهدان را با ذوب‌آهن به امضا می‌رساند.

قرارداد قرارگاه خاتم با ذوب‌آهن برای تأمین ریل خط آهن چابهار - زاهدان

قدس آنلاین؛ محمد اسلامی امشب در حاشیه بیست و هفتمین همایش ارگان‌های دریایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر آخرین وضعیت خط آهن چابهار - زاهدان و تلاش دولت مبنی بر تسریع در تکمیل این خط آهن اظهار داشت: با موافقت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه رقمی تخصیص یافت و مراحل اخذ مصوبه و هماهنگی را طی کردیم و در همین ماه اولین قسط صندوق توسعه را دریافت کردیم.

اسلامی افزود: همه جبهه‌های این پروژه ریلی فعالند؛ ما به  زمان‌بندی  تکمیل پروژه در سال ۱۴۰۰ مقید هستیم و شرکت پیمانکار پروژه را به صورت جدی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز پیشرفت پروژه از ۴۰درصد عبور کرده است، گفت: آماده برای انجام روسازی در این خط‌آهن هستیم. 

اسلامی  افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار پروژه روز شنبه قراردادی با ذوب‌آهن مبادله می‌کند ضمن آنکه تولید و خرید تراورس را انجام می‌دهد و آماده نوسازی این خط آهن است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سه شیفته پیمانکار در این پروژه فعال است، گفت: اتصال ریل و اتوبان به بندر چابهار را دنبال می‌کنیم که با هماهنگی در همین ماه تعیین تکلیف شد؛ ضمن اینکه این خط آهن کمبود منابع مالی و اجرایی ندارد.

اسلامی بیان کرد: رسیدن ظرفیت بنادر به ۲۴۰ میلیون تن در سال نشانه توسعه بخش دریایی است ضمن آنکه ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در این حوزه جذب شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها