رئیس شورای شهر تهران بر لزوم پیگیری شهردار برای تحقق وعده‌های وزارت نفت و دولت در راستای توسعه حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

وزارت نفت فرافکنی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران  با اشاره به جلسه هم اندیشی صبح امروز شورایی‌ها گفت: در این جلسه موضوع تلفیق بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران بررسی و مباحثی در خصوص درآمدهای شهرداری مطرح شد.

وی با بیان اینکه یکشنبه هفته آینده بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری به صحن شورا می‌آید و در نوبت صبح و عصر به صورت فشرده بررسی می‌شود گفت: پس از آن تبصره‌ها ، هزینه‌ها و مصارف شهرداری مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در جلسه صبح امروز عدد بودجه از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که البته برخی از اعضا، مخالف افزایش هزار و۲۰۰ میلیاردی بودجه بودند، گفت: البته در مورد میزان تحقق پذیری بودجه ابهاماتی وجود داشت ولی در جلسه امروز به نتیجه‌ مشخصی نرسیدیم و این مبحث تا هفته آینده نهایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لایحه بودجه ۹۹ شهرداری با استناد به اخذ عوارض از شهروندان متمرکز شده است، گفت: این موضوع درست نیست اما دقت داشته باشید که در کشور تورم شدیدی را شاهد هستیم و بودجه ۳۰ هزار میلیاردی شهرداری در مقایسه با سال ۹۵ با عدد ۱۳ هزار میلیارد تومان برابری می‌کند و با توجه به تورم، ما اخذ عوارض را در حد نرمال در دستور کار قراردادیم. البته افزایش قیمت منطقه‌ای املاک را دولت تصویب کرده و تحقق پذیری آن به هنر شهرداری و حناچی بر می‌گردد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر با بررسی نامگذاری معابر در این شرایط در حال وقت کشی هستند گفت: این موضوع درست نیست چرا که ما مباحث بودجه‌ای را مطرح کردیم و هر موضوعی در جای خود مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد.

وی در خصوص شایعه انتصابات جدید در شهرداری گفت: هنوز اسمی برای من نیامده اما باید بگویم که جابجایی در شهرداری اندک است. چرا که ۸۰۰ پست درشهرداری داریم که تغییرات در آنها کمتر از ده نفر بوده و این حکایت از ثبات مدیریتی دارد.

وی در خصوص سرانجام جلسه مدیران شهرداری با جهانگیری گفت: پیگیری شهرداری تهران در زمینه تحقق وعده‌های دولت حائز اهمیت است و به نظرم در مورد کمک‌های دولت،حناچی باید پیگیری‌های بیشتری انجام دهد و از ظرفیت حضورش در جلسه هیات دولت استفاده کند.هاشمی در خصوص وعده وزارت نفت به کمک توسعه حمل و نقل عمومی از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، گفت‌: مسئولان وزارت نفت اعلام کردند که عملکرد شهرداری در صرفه جویی از محل کاهش سوخت راستی آزمایی شود، در حالی که این مساله واضح است چرا از سال ۷۷ تاکنون  که این قانون تصویب شده ، هفت  میلیارد سفر با مترو به ثبت رسیده است و نمی‌توانند که بگویند  شهرداری در کاهش مصرف سوخت عملکرد خوبی نداشته است و فرافکنی می‌کنند و شهرداری باید حق خود را در این زمینه بگیرند. چرا که اگر تلاش نکنند هیچ دستگاهی حاضر نیست پولش را به ما تقدیم کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها