فرماندار مشهد گفت: از جمعیت سه میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۱۷ نفری شهر مشهد و بخش مرکزی این شهرستان ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۶۲ نفر واجد شرایط رای دهی و در سن قانونی برای رای دادن هستند.

۲.۳ میلیون نفر در مشهد در سن رای دادن هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا هاشمی  روز گذشته  در نشست خبری افزود: تولد رای دهندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید قبل از دوم اسفند ماه ۱۳۸۰ باشد و در شهرستان مشهد شامل شهر و بخش مرکزی این شهرستان ۱۲۳ هزار نفر به عنوان رای اولی در این انتخابات می‌توانند رای دهند.

وی به افزایش ۳۸ درصدی شعب اخذ رای در مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: در حالی که تعداد شعب اخذ رای در دوره گذشته انتخابات مجلس هزار و ۱۰۹ شعبه بود این تعداد با افزایش ۴۱۱ شعبه به هزار و ۵۲۰ شعبه رسیده است.

وی گفت: مشهد به ۱۹ منطقه انتخاباتی تقسیم شده و به ازای هر ۱۰ شعبه یک مسوول تعیین شده است و امنیت منطقه انتخاباتی نیز توسط یک مسوول انتظامی که از سوی فرماندهی انتظامی شهرستان منصوب شده تامین می‌شود.

هاشمی افزود: از هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای در مشهد ۶۴ درصد در مدارس، ۲۰ درصد در مساجد و بقیه در سایر اماکن مانند دانشگاه‌ها، حسینیه ها و محیط‌های ورزشی در نظر گرفته شده است.  

تامین امنیت شعب با حضور ۴۴۸۰ مامور انتظامی

وی ادامه داد: چهار هزار و ۴۸۰ مامور انتظامی امنیت صندوق‌ها در مشهد را برعهده دارند و ممکن است به درخواست نیروی انتظامی برای تامین کمبود نیرو از نیروهای بسیج در تامین امنیت شعب استفاده شود.

وی شمار نامزدهای تایید صلاحیت شده این حوزه انتخابیه تا ۲۲ بهمن را ۳۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: از آن تاریخ تاکنون ۲۸ نفر از این تعداد انصراف داده و هم اکنون ۳۰۵ نفر در رقابت انتخاباتی حضور دارند.  

فرماندار مشهد میزان ثبت نام داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات را ۲ برابر میانگین کشوری اعلام کرد.

وی از آمادگی کامل عوامل اجرایی فرمانداری مشهد خبر داد و افزود: هم اکنون تعرفه‌ها در مخزن زیرنظر هیات نظارت و اجرایی شهرستان بر اساس مناطق انتخاباتی تقسیم و بسته بندی شده است.

هاشمی ادامه داد: برای نخستین بار نقشه شعب اخذ رای به عنوان یک لایه اضافی در نرم افزار تلفن همراه "نقشه همراه مشهد" زیر نظر شهرداری مشهد بارگذاری شده و شهروندان می‌توانند در روز رای گیری با استفاده از این برنامه نزدیک ترین شعبه رای گیری را انتخاب کنند.

وی به استفاده از دستگاه احراز هویت در شعب رای گیری اشاره کرد و گفت: این دستگاه در تمام شعبه‌های اخذ رای شهری و روستایی مشهد مستقر خواهد شد که با استفاده از شبکه تلفن همراه بصورت برخط با بانک داده وزارت کشور متصل می‌شود و فقط در ۱۱ شعبه اخذ رای در مناطق روستایی بخش مرکزی این ارتباط غیربرخط است، لذا دستگاه با استفاده از داده‌های ذخیره شده در حافظه خود هویت رای‌دهندگان را احراز خواهد کرد.

فرماندار مشهد افزود: در خراسان رضوی ۷۰ درصد نامزدها نماینده مالی خود را معرفی کرده اند اما در مشهد این رقم ۸۰ درصد است که نشان دهنده عملکرد شایسته نامزدهای انتخابات در این شهرستان در راستای اجرای قانون شفافیت فعالیت‌های انتخاباتی می‌باشد.

حوزه انتخابیه مشهد و کلات با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها