مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: افراد هنگام حضور در محل انتخابات و صندوق های رای باید حتما شناسنامه خود را همراه داشته باشند و داشتن کارت ملی و یا شماره ملی نیز الزامی است و افرادی که شناسنامه خود را به هر دلیلی گم کرده اند هرچه سریعتر برای دریافت المثنی باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

 داشتن شناسنامه و شماره ملی برای رای دادن الزامی است/ اعلام سن رای اولی ها

سید حسین نیری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تمام متولدین ۲اسفند ماه سال ۱۳۸۰به قبل ، می توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین انتخابات میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری  شرکت کنند.

وی تصریح کرد: افراد هنگام حضور در صندوق های رای باید حتما شناسنامه خود را همراه داشته باشند و داشتن کارت ملی و یا شماره ملی نیز الزامی است و افرادی که شناسنامه خود را به هر دلیلی گم کرده اند هرچه سریعتر برای دریافت المثنی باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی بابیان اینکه کارت های ملی قدیمی دارای اعتبار نمی باشند و افراد از به همراه داشتن آنها خود داری کنند، گفت: در صورتی که افراد  کارت ملی هوشمند خود را نیز هنگام حضور به همراه داشته باشند فرآیند ثبت نام آنها بسیار تسهیل خواهد شد و در روند اجرای مراحل مختلف رای، تسریع و زمان کمتری از افراد صرف خواهد شد .

نیری در مورد افرادی که برگ های انتخابات شناسنامه های آنها جایی برای مهر زدن ندارد، نیز عنوان کرد:  نیمی از جمعیت افرادی که حائز شرایط رای دادن در استان خراسان رضوی هستند دارای شناسنامه جدید و جلد قهوه ای می باشند که شناسنامه این دسته از افراد مشکلی برای جای مهر ندارد اما برای افرادی که دارای شناسنامه قدیمی و جلد قرمز می باشند و شناسنامه آنها دارای جای مهر نمی باشد ستاد انتخابات برای این دسته از افراد ضوابط خاصی را تعیین کرده است که به مجریان برگزاری فرآیند انتخابات  اعلام شده است و هنگام مراجعه افراد اجرا خواهد شد.

وی افزود: مردم با حضور حماسی و انقلابی خود در انتخابات اسفند ماه جلوه دیگری از انسجام و وحدت ملی را به نمایش خواهند گذاشت و با انتخاب درست و صحیح مجلس قوی را تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها