نخست وزیر انگلیس در نامه‌ای که به «جرمی کوربین»، رهبر حزب رقیب خود نوشته است، بیت المقدس را پایتخت مشترک فلسطین و اسرائیل عنوان کرد.

نخست وزیر انگلیس: موضع لندن درباره فلسطین براساس قطعنامه ۱۹۶۷ است

قدس آنلاین؛ «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر انگلیس در حساب کاربری خود در توئیتر تصویری از نامه «بوریس جانسون»، نخست وزیر این کشور را منتشر کرده که در آن موضع دولت لندن را درباره طرح ادعایی ترامپ درباره فلسطین تشریح کرده است.

نخست وزیر انگلیس در نامه خود به رقیب سیاسی‌اش، تاکید کرده که شهر قدس باید پایتخت مشترک فلسطین و اسرائیل مورد نظر قرار گیرد.

جانسون در این نامه باردیگر تاکید کرده که‌ موضع انگلیس درباره شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری رود اردن تغییری نکرده است و این اقدامات براساس حقوق بین‌المللی غیر قانونی و مانع رسیدن به صلح است و راه حل تشکیل دو دولت را به خطر خواهد انداخت.

جانسون با تاکید بر این که از مقامات صهیونیستی خواسته است تا به قواعد حقوق بین‌الملل پای بند باشند، همچنین تصریح کرد که دولت لندن از دولت مستقل و یکپارچه فلسطینی در کرانه باختری و غزه براساس قطعنامه ۱۹۶۷ حمایت می‌کند.

نامه نخست وزیر انگلیس پس از آن به جرمی کوربین نوشته شده که رهبر حزب کارگر از بوریس جانسون خواسته بود تا خیلی فوری و به صورت شفاف موضع دولت لندن در قبال طرح ادعایی ترامپ درباره فلسطین را مشخص کند.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در جریان درخواست خود از نخست وزیر محافظه کار انگلیس سوال کرده بود که آیا لندن قرار است در برابر طرح ترامپ درباره فلسطین و اسرائیل، حقوق بشر و حقوق بین الملل را نقض کند، پس اگر این گونه نیست، مواضع خود را به صورت شفاف اعلام کند.

جانسون در حالی بیت المقدس را همچنان پایتخت مشترک فلسطین و اسرائیل عنوان کرده و بر راه حل دو کشوری براساس قطعنامه ۱۹۶۷ تاکید کرده که پیشتر در جریان رونمایی از طرح جنجالی معامله قرن ترامپ درباره فلسطین، این طرح را رد نکرده بود.

برچسب‌ها