یک کارشناس مذهبی در جمع زائران اردو زبان حرم رضوی، توحید محوری را پیش شرط زندگی و تفکر مهدوی عنوان کرد.

توحید محوری پیش شرط تفکر مهدوی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام احسان احمدی در نشست تخصصی «مهدویت با تاکید بر اندیشه های رهبری» از سلسله نشست‌های سفیران رضوان که  با حضور فرهیختگان کشور پاکستان در اتاق ۲۳ باب الهادی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ضروریات جوامع اسلامی، عمق بخشی به اعتقادات و باورهای مردم و نگرش صحیح به مباحث مهدویت است.
وی دعا برای امام زمان(عج)، شناخت صفات و سیره ایشان، علاقه‌مند کردن دیگران به امام زمان(عج)، انتظار فرج، ذکر فضائل و مناقب آن حضرت، دوستی با صالحان، برائت از دشمنان خدا و اهل بیت(ع) و... را برخی از وظایف مسلمانان در عصر غیبت ذکر کرد.
حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه برترین عبادت انتظار فرج است، گفت: در آموزه‌های اسلامی، مسئله انتظار به معنای منتظر شدن برای وضعیت بهتر، بسیار مورد تأکید قرار گرفته است؛ انتظار فرج به معنای کلی آن یعنی هر انسان مؤمن و مسلمانی مشکلات و سختی‌های زندگی را پایان راه تلقی نکند و با امید و توکل به خداوند متعال و تلاش به موقعیت مطلوب برسد.
وی ادامه داد: یک فرد منتظر همواره چشم‌ انتظار ظهور امام عصر(عج) است و برای زمینه‏‌سازی ظهور در راستای اصلاح خود و جامعه تلاش و کوشش می‌کند.
این کارشناس مذهبی جایگاه اتحاد و همبستگی را جهت‌دهی جامعه مسلمانان به سوی پیشرفت و تعالی عنوان کرد و گفت: هرچه اتحاد و همدلی بین مردم افزایش یابد، حرکت مردم به سوی جامعه مطلوب سرعت بیشتری می‌یابد. موضوع مهدویت که مورد قبول تمام مسلمانان بوده و از باورهای اصیل و مهم به شمار می‌آید، زمینه بسیار مناسب و مهمی برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان و جوامع اسلامی است.
وی با بیان اینکه هدف آرمانی جامعه‏ زمینه‏‌سازی ظهور، تحقق جامعه توحیدی و حاکمیت عدل جهانی است، اضافه کرد: پذیرش توحید و خدامحوری از مهمترین رسالت‌های انبیای الهی و از بنیادی‌ترین اصول اعتقادی در همه مکاتب آسمانی بوده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها