خراسان شمالی-معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در کشور از ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۰ هزارو ۳۰۰ روستا تحت پوشش آب سالم و گوارا و پایدار در آمده و ۳۰۰۰ هزار روستای دیگر نیز تا پایان این دولت به بهره برداری خواهد رسید.

۵هزار روستای بالای ۲۰خانوار ازآب آشامیدنی سالم بهره مند نیستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی،  حمید رضا کشفی در معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: در بخش شهری نیز ۱۰۰ درصد مردم از خدمات آب شرب شهری بهرمند هستند و در بخش فاضلاب بیش از ۵۲ درصد مردم تحت پوشش خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب قراردارند  .

وی افزود: ۲۲۸ تصفیه خانه فاضلاب در کشور در حال بهره برداری است و ۵ میلیون متر مکعب در شبانه روز پساب تصفیه شده مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی تولید و تصفیه می شود.

کشفی با بیان اینکه صنعت آب و فاضلاب کشور صنعتی پویا رو به جلو است، اما باید سطح خدمات را نسبت به قبل افزایش دهیم خاطر نشان کرد: اکنون ۵هزار روستای بالای ۲۰خانوار وجود دارد که از آب آشامیدنی سالم بهره مند نیستند و ۱۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که علیرغم ایجاد شبکه های توزیع آب ، این نگرانی وجود دارد که منابع پایدار و دائمی وجود نداشته باشند.

وی افزود: در تابستان سال ۹۸ ما به ۶۸۰۰ روستا با تانکر آبرسانی شده است.

در پایان این مراسم از حمید روشن روان مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب روستایی، حسن زاده سرپرست این شرکت تقدیر و غلامحسین ساقی به عنوان مدیرعامل شرکت یکپارچه آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد.

برچسب‌ها