شب گذشته مراسم وداع با پیکر شهیدان «علی‌محمد محمدی» و «اسماعیل رضایی» از مدافعان حرم لشکر فاطمیون با حضور آحاد مردم قدرشناس مشهد مقدس در بارگاه مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

وداع شکوهمند با پیکر مطهر دو شهید مقاومت در بارگاه منور رضوی

به گزارش قدس آنلاین، آیین معنوی وداع با پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم «علی‌محمد محمدی» و «اسماعیل رضایی» شامگاه سه شنبه ۲۹ بهمن با حضور جمعی از مسئولان، خدام حرم مطهر رضوی، خانواده‌ این شهدای سرافراز و آحاد مردم شهید پرور و انقلابی شهر مقدس مشهد در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم زائران و مجاوران قدرشناس حرم مطهر رضوی با حضور پرشور خود ضمن همدردی با خانواده معظم این شهدا بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای جبهه مقاومت تجدید میثاق کردند.

شهیدان مدافع حرم «عل‌محمد محمدی» و «اسماعیل رضایی» که در یکم فروردین ١٣۶١ و یکم فروردین ١٣٧١ چشم به جهان گشوده و در ١۵ بهمن ماه و ١٢ بهمن سال جاری در حومه حلب به مقام رفیع شهادت نائل شده بودند شامگاه دیشب مهمان حرم امام رضا(ع) شدند تا در مراسم باشکوهی بر روی دستان زائران دور مضجع ثامن الائمه(ع) عاشقانه طواف کنند.

در مراسم وداع این شهدای والا مقام ذاکران خاندان عصمت و طهارت در مدح شهدا و مصیبت سیدالشهدا(ع) به روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداختند و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رجایی خراسانی به ایراد سخن پرداخت.

خطیب حرم مطهر رضوی در این مراسم با اشاره به اینکه پیروزی و شهادت در منطق دین ما نیکو است، گفت: دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع) در پی این منطق به وجود آمده و توانسته تحول عظیمی را در جهان به وجود آورد.

وی افزود: خانواده معزز و مکرم شهدا باید افتخار کنند که در خانه‌هایشان چنین دلیرمردانی تربیت شده که برای امت مسلمان سبب سربلندی و افتخار هستند.

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه موضوع شفاعت شهدای راه حق در روایات متعددی مطرح شده و امری مسلم است، گفت: به فرموده رسول گرامی اسلام(ص) سه طایفه انبیاء الهی، علما و شهدا در روز قیامت شفاعت کننده هستند، بنابراین اگر در این دنیا در کنار آرمان‌ها و اهداف آنها باشیم در نزد خداوند از ما شفاعت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شفاعت شهیدان بر اساس رتبه و وسعت وجودیشان نسبت به مراتب مقام شهادت است، اظهار کرد: بدون شک مؤمنی مشمول شفاعت شهیدان می‌شود که با آنها سنخیت داشته و زمینه و قابلیت شفاعت آنها را از قبل فراهم کرده باشد.

رجایی خراسانی در بخش دیگر سخنانش بر حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه هر رأی تیری به قلب دشمن است، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم دنباله‌رو راه شهدا باشیم با شور و شکوه حداکثری پای صندوقهای رأی حاضر شویم و به شخص اصلح رأی دهیم.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها