سنندج- طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رأی اولی هستند، دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع‌آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۴۵ شعبه پیش‌بینی کرده‌اند.

۶۳ نفر انصراف دادند/پوسترهای نامزدهای متخلف جمع‌آوری شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک‌میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

جمعه دوم اسفندماه مردم استان کردستان هم‌زمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رأی نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

۶۳ نفر انصراف دادند

دبیر ستاد انتخابات کردستان  بابیان اینکه ۶۳ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه پنج‌گانه این استان تاکنون از ادامه رقابت‌ها انصراف داده‌اند  افزود: ۳۵ نفر از این افراد قبل از اتمام بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی، هشت نفر قبل از اتمام بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت نظارت استانی، ۲ نفر قبل از اتمام بررسی صلاحیت هیئت مرکزی نظارت (شورای نگهبان) و ۱۸ نفر نیز پس از اعلام صلاحیت‌ها از ادامه روند انتخابات انصراف دادند.

مراد جعفری افزود: هم‌اکنون تعداد داوطلبان در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران به ۳۱ نفر، در حوزه انتخابیه بیجار به ۲۷ نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه ۱۲ نفر، حوزه مریوان و سروآباد به ۱۶ نفر و حوزه قروه و دهگلان به ۱۶ نفر رسیده است.

جمع‌آوری پوسترهای متخلفان

ازآنجاکه شهرداری سنندج برای جلوگیری از هرج‌ومرج و تخریب فضاهای عمومی نسبت به جانمایی نصب پوستر در سطح شهر اقدام کرده بود اما بازهم عده‌ای از طرفداران برخی نامزدها این قانون و جانمایی را رعایت نکرده و در هر نقطه‌ای از شهر که توانستند پوسترهای خود را بر روی درودیوار الصاق کردند!

در همین رابطه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از جمع‌آوری تبلیغات غیرمجازکاندیدادهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سطح شهر با حکم مراجع قضایی خبر داد.

شرمین شریفی بابیان اینکه امسال ۳۰ نقطه از سطح شهر جهت تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته شد و با نصب داربست و بنر امکان تبلیغ مناسب در اختیار همه کاندیداها قرار گرفت بااین‌حال برخی از هواداران با نصب پوستر و شعارنویسی در معابر اصلی چهره بسیار زشتی در سطح شهر به وجود آوردند که این سازمان با استناد مواد ۲۹ تا ۵۹ قوانین و مقررات انتخابات و بر اساس حکم مراجع قضایی بنر، پوستر و پلاکاردهای غیرمجاز در سطح شهر را جمع‌آوری کرد.

برچسب‌ها