وزارت کشور عراق اعلام کرد که دارندگان پاسپورت ایرانی می‌توانند به مدت سه ماه از شرایط تسهیل سفر به عراق استفاده کرده و تنها با مهر پلیس گذرنامه مستقر در مبادی ورودی عراق می‌توانند وارد این کشور شوند.

لغو رواید سفر به عراق برای اتباع ایرانی تمدید شد

قدس آنلاین: به گزارش شفق نیوز، وزارت کشور عراق در بیانیه اعلام کرد که شهروندان ایرانی به مدت سه ماه بدون دریافت ویزا می توانند وارد عراق شوند.

بر اساس این گزارش، دارندگان پاسپورت ایرانی می‌توانند از تاریخ ۲۰۲۰/۰۲/۲۵ لغایت ۲۰۲۰/۰۵/۲۵ بدون دریافت ویزا و تنها با مهر ورودی پلیس گذرنامه مستقر در مبادی ورودی عراق وارد خاک این کشور شوند.

پیش از این نیز، سید موسی علیزاده طباطبایی، کاردار جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: در راستای تحکیم مناسبات دوستانه و برادرانه میان دولت و ملت‌های ایران و عراق و نیز تردد آسان‌تر اتباع دو کشور، ایران اقدام به تمدید تسهیلات ویژه تردد برای اتباع عراقی عازم ایران کرده است.

وی تصریح کرد: براساس این تصمیم از تاریخ ششم اسفندماه ۱۳۹۸ لغایت چهارم خرداد ۱۳۹۹ مصادف با ماه‌های رجب، شعبان و رمضان هجری قمری، مهر ورودی پلیس گذرنامه مستقر در مبادی ورودی به خاک جمهوری اسلامی ایران به منزله روادید با مدت اقامت یک ماهه اتباع عراقی تلقی خواهد شد و آن‌ها نیازی به دریافت روادید در بازه زمانی مذکور ندارند.

کاردار کشورمان در بغداد همچنین گفت: از آنجا که در گذشته تسهیلات مذکور با استقبال قابل توجهی از سوی مردم دو کشور مواجه شده است با تلاش مضاعف به عمل آمده این تسهیلات به صورت عمل متقابل برای اتباع دو کشور در این بازه زمانی اجرایی می‌شود و قطعا این همکاری‌ها، گام بسیار مهمی در مسیر تردد آسان، تعاملات افزون‌تر دو کشور و تحکیم پیوندها میان دو ملت ایران و عراق خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها