مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: احیا و ارتقای تشکل‌های زنان روستایی این استان در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

احیای تشکل‌های زنان روستایی خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری مقدم افزود: یکی از مهمترین وظایف شبکه تعاون روستایی استان فعال نمودن، احیا و ارتقای تشکل‌های زنان روستایی با هدف افزایش حضور و اثرگذاری زنان و این تشکلهاست.

وی ادامه داد: انجام برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور فعال نمودن همه تشکل‌های زنان روستایی استان به صورت جدی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی گفت: همه روسای شهرستان‌های استان باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان برای ارتقای تشکل‌های زنان روستایی و همچنین اقتصادی نمودن این تشکل‌ها اقدام و از حضور فعال زنان روستایی در عرصه تولیدات صنایع دستی به ویژه فرش و تابلو فرش با برنامه‌ریزی‌های لازم بیشتر بهره ببرند.

ناصری مقدم افزود: توافقات خوبی با برخی نهادها و دستگاه‌های دولتی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری و همچنین مباحث تولید گیاهان دارویی در استان صورت گرفته که امیدواریم به زودی نتایج آن را در ارتقای تشکل‌های زنان روستایی شاهد باشیم.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۰ تشکل بانوان روستایی در استان خراسان رضوی ثبت شده است که ۲۶ تشکل آن فعال است.

وی با بیان اینکه احیا و ارتقای تشکل‌های زنان روستایی با هدف افزایش نقش‌آفرینی آنان در عرصه اقتصادی انجام می‌شود، گفت: یکی از موفق‌ترین تشکلهای زنان این استان تشکل زنان مرندیز در شهرستان بجستان است که در زمینه تولید فرش دستباف فعالیت دارد.

استان خراسان رضوی از نظر تعداد تشکل‌های بخش تعاون روستایی رتبه نخست کشور را دارد بطوریکه هم اکنون ۶۸۲ تشکل در ذیل شیکه تعاون روستایی این استان و در بخش کشاورزی و بخش‌های مربوط به آن فعالیت می‌کند.

با فعالیت این شمار تشکل روستایی بیش از ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای خراسان رضوی زیرپوشش شبکه تعاون روستایی هستند که از این حیث نیز خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.

استان خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۴۰ روستا دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر در این روستاها زندگی می‌کنند که این تعداد معادل ۸.۴ درصد جمعیت روستایی کشور است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها