کرمانشاه- با پایان یافتن زمان تبلیغات کاندیدها و شمارش معکوس برای آغاز حماسه‌ای دیگر بسیاری از دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات برای برپایی انتخاباتی سالم تلاش می‌کنند تا تخلفی در این راستا حادث نشود و حقی از مردم پایمال نگردد.

تحرکات کاندیدها رصد می‌شود/خریدوفروش رأی ممنوع است

قدس آنلاین-گروه استان ها: برخی از نامزدهای انتخاباتی که در جریان تبلیغات با اهدای هدیه و یا پول سعی داشتند تا نظر مردم را نسبت خود متوجه سازند لذا بعید نیست که در زمان برپایی انتخابات این رویه را ادامه داده و نسبت به خریداری آراء اقدام کنند از همین رو برخی از مسئولان قضایی و اجرایی نسبت به این اقدام هشدار داده و عنوان کردند در صورت مشاهده چنین تخلفاتی بدون شک با افراد متخلف برخورد می‌شود.

خریدوفروش رأی ممنوع 

در همین رابطه دادستان دادسرای عمومی و انقلاب سرپل ذهاب بابیان اینکه رأی مردم حق‌الناس است ازاین‌رو در صورت مشاهده هرگونه خریدوفروش آرا، اغماض نمی‌کنیم و بر اساس قانون با متخلفان به‌شدت برخورد خواهیم کرد.

سعید زریری اعلام کرد: عموم مردم با هر سلیقه، فکر و گرایش سیاسی برای حضور آگاهانه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و در این مسیر هیچ عذری پذیرفته نیست.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب سرپل ذهاب گفت: هیئت نظارت بر انتخابات مکلف به رصد نامزدها و تبلیغات آن‌ها است و برابر با قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

زریری ادامه داد: ملاک برای انتخابات، رأی مردم است و تمام توان خود را برای صیانت از این حق‌الناس به کار می‌گیریم.

احتمال جابه‌جایی آراء

رئیس هیئت بازرسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه نیز با اشاره به این موضوع که احتمال جابجایی ساماندهی شده افراد بین حوزه‌های انتخابی برای رأی دادن وجود دارد اظهار کرد: برای مقابله با این موضوع برنامه‌ریزی لازم انجام‌شده است.

افشین کریمی عنوان کرد: با کمک نیروی انتظامی در گلوگاه‌های اصلی بر ترددها نظارت خواهیم کرد تا در صورت مشاهده جابجایی ساماندهی شده رأی‌دهندگان اقدام لازم به عمل آید.

وی تأکید کرد: جابجایی ساماندهی شده رأی‌دهندگان از شهری یا روستایی به مکانی دیگر ممنوع است و بدون هیچ‌گونه اغماضی با متخلفان برخورد خواهد شد.

کرمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بابیان اینکه بیش از هزار ناظر بر این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه نظارت می‌کنند، گفت: برای هر صندوق سیار و ثابت در مناطق دورافتاده یک بازرس و برای هر سه صندوق دیگر یک بازرس فعالیت خواهد کرد؛ همچنین در شعب حساس و مکان‌هایی که با ازدحام جمعیت روبه‌رو هستیم بازرسان به‌صورت دائم حضور خواهند داشت.

وی افزود: به ازای هر ۱۰ بازرس یک سربازرس نیز انتخاب‌شده و حراست از صندوق‌های رأی را تحت نظر دارد، علاوه بر این در هر شهرستان هم یک بازرس ویژه تعیین‌شده که تعداد بازرسین ویژه در حوزه انتخابیه کرمانشاه پنج نفر است.

برچسب‌ها