رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در فضای کنونی کشور که با تحریم‌های ظالمانه و بعضی محرومیتها دست به گریبان هستیم می‌توانیم آن را به یک فرصت ویژه برای کشور تلقی و تبدیل کنیم.

تحریم را به فرصت تبدیل می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد کافی امروز در مراسم قدردانی بنیاد دانشگاهی فردوسی از دانش‌آموختگان و پژوهشگران برتر سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: یکی از عللی که این فرصت را به وجود آورده است ممنوعیت ورود کالاهای مشابه تولید داخل به کشور است که به طور قطع بازار نیز از این مساله استقبال خواهد کرد.  
وی ادامه داد: امروز روزی است که باید دست بر زانوی خود گذاشت و بلند شد زیرا کشور به علم و دانش نیاز شدید دارد که با تلاش بسیار زیاد محققان و دانشجویان برای کشور فراهم خواهد شد.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت:این دانشگاه در تمام زندگی شخصی دانشجویان خود حضور دارد زیرا وجهه علمی آنها متعلق به این دانشگاه است.  
کافی افزود: مسیری که همه بزرگان و پیشکسوتان تجربه کرده اند این است که موانع باعث نشده است تا آنها از همت بلند خود دست بکشند و شما جوانان نیز باید از آنها الگو بگیرید.
در ادامه این مراسم قائم مقام بنیاد دانشگاهی فردوسی نیز گفت: کشور ما به انسان‌های جوان و نخبه نیاز وافر دارد و شما دانش‌آموختگان نیز با دوری از یاس و نا امیدی می‌توانید برای کشور منشاء خدمات ارزنده باشید.  
حمید مستشاری خطاب به دانش آموختگان این دانشگاه افزود: باید قدر جوانی خود که یکی از بهترین زمان‌ها برای تلاش و کوشش است را بدانید و این بنیاد در تلاش است تا بتواند امکانات مناسبی را برای فعالیت شما فراهم کند.
در این مراسم بنیاد دانشگاهی فردوسی از دکتر محمدحسن انتظاری استاد گروه آموزشی شیمی دانشکده علوم به واسطه نوع فعالیتهایش در زمینه تاثیر گذاری و اعتلای نام دانشگاه فردوسی مشهد قدردانی کرد.
همچنین در ادامه این مراسم دکتر ضیاء الدین دشت خاکی و دکتر اعظم نیکخواه فاردقی به خاطر فعالیت در زمینه شاهنامه پژوهی نشان برتر را دریافت کردند.  
بنیاد دانشگاهی فردوسی از ۱۹۷ دانش آموخته برتر از ۶۵ رشته کارشناسی در سال تحصیلی گذشته نیز قدردانی کرد.

بنیاد دانشگاهی فردوسی توسط گروهی از نیکوکاران دانشگاهی و غیر دانشگاهی به‌منظور رفع کمبودها و ارتقای دانشگاه فردوسی مشهد در سطح ملّی و منطقه‌ای به عنوان نخستین سازمان مردم نهاد دانشگاهی در ایران در سال۱۳۸۳ پایه‌گذاری شد.

این بنیاد در زمینه ساخت و ساز، هفت خوابگاه با ظرفیت بیش از دو هزار و ۲۰۰  تخت ساخته است.

همچنین این بنیاد در راستای اهداف خود و برای کاهش مشکلات دانشجویان نیازمند خدماتی از قبیل اعطای کمک‌ هزینه تحصیلی و وام ضروری، درمان بیماری‌های پرهزینه، پرداخت بخشی از هزینه دندانپزشکی، عینک طبی و سمعک، تأمین بخشی از شهریه و اجاره‌بهای خوابگاه و شارژ کارت تغذیه را ارائه می کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها