مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: فعالیت سه گروه گشت ویژه برای مقابله با گرانی ماسک طبی و ژل ضدعفونی کننده در واحدهای صنفی زیرپوشش اتحادیه‌های این شهرستان آغاز شد.

گشتهای ویژه در ارتباط با فروش ماسک طبی در مشهد فعال شدند

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری به افزایش تقاضای عمومی برای خرید ژل، مواد ضدعفونی کننده و ماسک طبی اشاره و بیان کرد: احتمال افزایش قیمت، کم‌فروشی و یا احتکار این اقلام وجود دارد لذا اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از گرانی و کم‌فروشی ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده در سطح کلانشهر مشهد سه گروه گشت مشترک با تعزیرات حکومتی متشکل از دو بازرس اتاق اصناف مشهد شکل گرفته از امروز سوم اسفند ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: اکثر واحدهای صنفی فروشنده اقلام ضدعفونی‌کننده و ماسک طبی در خیابانهای چمران و گلستان این کلانشهر مستقر هستند لذا نظارت بر فعالیت آنها تشدید شده است.

وی میزان سود قانونی عرضه‌کنندگان اقلام ضدعفونی‌کننده و ماسک طبی را برای فروش آنها به مصرف‌کنندگان ۱۲ درصد اعلام و بیان کرد: بازرسان فاکتور خرید فروشندگان را با احتساب سود قانونی محاسبه کرده و در صورت مشاهده گران‌فروشی با متخلف برخورد می‌کنند.

با وجود اعلام ورود ویروس کرونا به ایران و ابتلا برخی هموطنان در نقاطی معدود از کشور، تاکنون هیچگونه گزارشی از مشاهده افراد مبتلا به این بیماری به شدت مسری و واگیردا در خراسان رضوی و مشهد گزارش نشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز از اجرای طرح ضربتی بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در این استان خبر داد و گفت: با توجه به دریافت گزارشات مردمی مبنی بر عدم عرضه ماسک‌های فیلتردار، ژل و اسپری‌های ضدعفونی در داروخانه‌ها و مراکز عرضه، از امروز طرح ضربتی بازرسی از این مراکز آغاز شده و با هر گونه گران‌فروشی و عدم عرضه این کالاها برخورد می‌شود.

حمید رضا کریم افزود: در شرایط فعلی برای جلوگیری از شیوع این ویروس همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید پای کار باشند و باید نسبت به عرضه رایگان ماسک و مواد ضدعفونی اقدام شود نه اینکه این اقلام کمیاب شود یا به قیمت گزاف عرضه گردد.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند تخلفات در خصوص عرضه ماسک و اقلام بهداشتی را به این اداره کل و شعب آن اعلام کنند تا به سرعت رسیدگی شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها