البرز- با ورود ویروس کرونا به کشور از اواسط هفته گذشته و ابتلای چند تن از هموطنان به این بیماری اقدامات لازم در سطح کشور برای مقابله با این ویروس و پیشگیری از شیوع آن آغاز شده است.

اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا در البرز/ضرورت بسیج عمومی برای پیشگیری

به گزارش قدس آنلاین، استان البرز نیز در کنار دیگر استان های کشور تدابیر لازم برای مقابله با این بیماری را آغاز کرده و ارگان های مختلف با محوریت دانشگاه علوم پزشکی آماده مقابله با این ویروس هستند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با تاکید بر پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در استان گفت : باید از زمان، حداکثر استفاده را ببریم  و اقداماتی را که کشور چین در مراحل انتهایی انجام داد  ما از ابتدا به کار گیریم و در این راستا باید یک بسیج عمومی را آغاز کنیم و باهم همکاری و همفکری بالایی داشته باشیم.

دکتر حسین کریم با اشاره به اینکه کلیه اقدامات پیشگیرانه و کنترل این بیماری باید با سرعت انجام شود خاطر نشان کرد :  با در نظر گرفتن  دستورالعمل های وزارت بهداشت  و پروتکل های بهداشتی  هر چه سریع تر باید  اقدامات پیشگیرانه انجام شود  چرا که کشور چین علی رغم این که اقدامات زیادی انجام داد اما خودشان هم معتقدند که اقدامات آنها کمی دیرهنگام صورت گرفت  .

دکتر کریم عنوان کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی قادر نخواهد بود از پس این ویروس برآیند و نیاز  است همه ی دستگاه ها و ارگان ها در این مهم همکاری حداکثری را داشته باشند.  

رییس  دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد:  این روزها یکی از تاریخی ترین روزها برای پرسنل بهداشت و درمان و دانشگاه خواهد بود تا توانمندی، مدیریت، مسئولیت پذیری، تعهد حرفه ای و نوع دوستی خود را به همگان نشان دهند و همگان شاهد خواهند بود که کادر بهداشتی درمانی چگونه جان بر کف در جهت حفظ سلامت مردم تلاش می کنند.

 وی خاطر نشان کرد: در این راستا باید بسیار هوشمندانه عمل شود و در این مواقع چیزی که عمدتا ما را به خطر می اندازد انجام اقدامات نادرست، شایعه پراکنی و اظهار نظر های بی موقع و غیرعلمی می باشد.

رییس دانشگاه بر اطلاع رسانی به موقع و درست تاکید کرد تا با شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی  از بحران سازی نادرست جلوگیری شود.  

اما در راستای ارائه خدمات مناسب به مبتلایان این ویروس مراکز درمانی در نقاط مختلف استان برای پذیرش بیماران اختصاص یافت.

بیمارستان های ارائه دهنده خدمت به کروناویروس در البرز

بنابراعلام سازمان نظام پزشکی کشور لیست ۱۷۰ بیمارستان ارائه دهنده خدمت به کروناویروس در کشور اعلام شده که پنج بیمارستان البرز در این لیست تعیین شده است.

این پنج بیمارستان شامل بیمارستان امام علی(ع)، بیمارستان کوثر، بیمارستان ثارالله مهرشهر، بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) نظرآباد وبیمارستان فاطمه الزهرا(س) اشتهارد میشود.

برچسب‌ها