خوزستان- مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده ای خوزستان از  ضد عفونی پایانه ها و اتوبوس های بین شهری استان به منظور جلوگیری از انتشار بیماری کرونا خبر داد.

پایانه ها و اتوبوس های بین شهری خوزستان ضد عفونی می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده ای خوزستان  با تاکید بر لزوم مراقبت های لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا در پایانه های مرزی و اتوبوس های بین شهری اظهار کرد: برای دستگاه های اجرایی استان که به نوعی با اماکن عمومی مرتبط هستند، وظایف و دستورالعمل هایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ابلاغ شده است تا دستگاه ها بر اساس شرح وظایف ابلاغ شده عمل کنند.
وی افزود: در راستای این دستورالعمل ها، در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه که عمدتا مسافر تردد می کند بنرهای اطلاع رسانی و توصیه های لازم در خصوص بیماری کرونا نصب شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: در پایانه های باری استان به ویژه پایانه بندر امام (ره) برخی از اقدامات که احتمال انتقال بیماری را افزایش می داد (برای مثال استفاده از اثر انگشت برای ثبت برخی از موضاعات) را حذف کرده ایم. همچنین توصیه های ایمنی لازم چاپ و در اختیار افراد در این پایانه ها گذاشته شده است.
بهرامی نیا با اشاره به بحث شست و شو پایانه های مرزی و اتوبوس های بین شهری، عنوان کرد: متولی پایانه های مسافربری، شهرداری ها هستند و در این زمینه قرار است تا شهرداری ها نسبت به شست و شو و ضدعفونی این پایانه ها به منظور کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا اقدام کنند.
وی ادامه داد: در راستای شست و شو و ضد عفونی برخی از سطوح اتوبوس ها که بیشتر در معرض برخورد دست مردم هستند، با شرکت های مسافربری صبحت های لازم انجام شده است و در این راستا اتوبوس های بین شهری جهت کنترل بیماری کرونا ضد عفونی می شوند.​

برچسب‌ها