رسانه ملی با هدف پیشگیری، آموزش، مقابله و اطلاع رسانی در زمینه بیماری کرونا برنامه های متعددی را روی آنتن می‌برد.

حمایت رسانه ملی از پویش #کرونا_را_شکست_می‌دهیم

قدس آنلاین:با افزایش نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی همگام با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دستور کار رسانه ملی قرار گرفت و آموزش مهار و شکست این بیماری از طریق رعایت بهداشت فردی مهم ترین موضوعی است که در تمامی برنامه‌ها بر آن تأکید می‌شود.

دکتر قاسمی رئیس شورای سیاست گذاری سلامت با اشاره به آمادگی این شورا در زمینه بیماری‌های واگیردار گفت: با توجه به تجربیات گذشته شورای سیاست گذاری در مقابله با انتشار بیماری های واگیردار همچون آنفولانزا در موج اول انتشار این ویروس در چین، تولید اینفوگرافی، موشن و گرافیک‌های آموزشی، محور برنامه سازی قرار گرفت. به مرور و با انتشار فیلم‌های کوتاه آموزشی در مراکز تحقیقاتی دنیا این فیلم ها دوبله و به زودی در اختیار شبکه های مختلف قرار می گیرد.

رئیس شبکه سلامت سیما در ادامه اضافه کرد: به دنبال اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود بیماری کرونا در ایران بیش از ده مورد اینفوگرافی، موشن و مجموعه کامل زیرنویس در اختیار شبکه های سیما قرار داده شد. این مطالب شامل راه های خودمراقبتی و ایمن سازی بدن و افزایش بهداشت فردی و اجتماعی است و اکنون از تمامی شبکه ها پخش‌می شود.

وی تولیدات شبکه سلامت را حاصل تلاش های تیمی مجرب از تامین برنامه شبکه دانست و یادآور شد: همکاران ما بارها و بارها در مقاطع مختلف و پویش‌های متعدد وزارت بهداشت کارایی خود را به اثبات رسانده بودند. این دوستان همچنان آخرین مطالب آموزشی را به صورت اینفوگرافی و موشن برای پخش از شبکه های صدا و سیما تولید می‌کنند.

دکتر قاسمی همچنین از دوبله و آماده سازی ویدئو کلیپ هایی خبر داد و اضافه کرد: به دنبال شیوع کرونا در جهان مراکز معتبر جهانی انیمیشن های آموزشی تولید کرده اند، همکاران ما تعدادی از فیلم های معتبر را دوبله کرده تا در اختیار شبکه ها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: از جمله این فیلم ها و انیمیشن ها می توان به «11 مورد غلط های رایج در بین مردم»، «آنچه باید در مورد ویروس کرونا بدانیم»، «علل و علائم، تشخیص و درمان و آسیب شناسی بیماری کرونا»، «چکار کنیم که به کرونا مبتلا نشویم» و «اگر در خانواده فردی دچار کرونا یا سرماخوردگی شد چه کار کنیم»  اشاره کنیم.

مدیر شبکه سلامت در ادامه از برنامه های مختلف این شبکه نیز یاد کرد و گفت: با شیوع بیماری در کشور و اعلام وزارت بهداشت برنامه های زنده شبکه دست به کار شدند و به صورت مستمر به این موضوع پرداخته اند و خود شبکه سلامت نیز از روز پنج شنبه هفته گذشته پیشگام بود.

وی از «مثبت سلامت» به عنوان ام سی شبکه سلامت نام برد و گفت: این برنامه در هر قسمت خود با یکی از مسئولان و پزشکان مجرب در رشته های گوناگون گفت وگو می کند و ابعاد مختلف این بحران را از دیدگاه متخصصان امر بررسی می کند. به عنوان مثال در گفت و گو با روانشناسان استرس و وحشت زدگی مردم را به بحث می گذارد و یا در تماس با متخصص تغذیه مطالب همرسانی شده در شبکه های اجتماعی را بررسی می کند.

دکتر قاسمی از ارتباط پی در پی «مثبت سلامت» با مسئولان و مدیران وزارت بهداشت سخن گفت و افزود: در این برنامه مکررا با مدیر روابط عمومی و سایر مدیران ارشد این وزارت خانه در تماس بوده ایم و آخرین اطلاعات و آمار را جویا شدیم، همچنین به عنوان رسانه ملی مطالبات و سوالات مردم پیگیری می شود.

مدیر شبکه سلامت همچنین از انتشار اخبار، اطلاعات و آموزش های موثر در برنامه های دیگر همچون «ضربان»، «ایران فعال»، «صبح عالی» یاد کرد و افزود: «دوربین سلامت» نیز در گزارش های متعدد مطالبات مردم و شهروندان را پیگیری کرده و پاسخ مسئولان را به تصویر می کشد.

وی با اعلام حمایت و تبلیغ پویش ملی «#کرونا را شکست_می‌دهیم» در رسانه ادامه داد: بخش های مختلف خبری تلویزیون، بسته های ویژه ای با همین عنوان طراحی شده است و به رسالت آگاهی بخشی، روشنگری و رفع نگرانی های مخاطبان می پردازد.

قاسمی با اشاره به تشکیل منظم و مستمر جلسات شورای سیاست گذاری سلامت با حضور نمایندگان بخش های مختلف سازمان صداوسیما تصریح کرد: با هدف ایجاد تمایل در مردم برای ماندن در منازل این شورا از شبکه ها خواسته است تا کنداکتوری متنوع طراحی نمایند و با پخش برنامه های سرگرم کننده و مفرح بازتولید فضایی شاد و دور از استرس را برای بینندگان فراهم کنند.

وی بر حفظ آرامش روانی جامعه و مقابله با استرس در این شرایط تاکید و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی دقیق و شفاف از مهمترین موضوعاتی است که رسانه ملی بر آن پایبند بوده و تلاش می کند تا در تعامل نزدیک با وزرات بهداشت درمان و اموزش پزشکی و ستاد مربوطه با این بحران جهانی به شیوه ای صحیح برخورد نماید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها