۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
کد خبر: 694229

اکیپی متشکل از عوامل دادستانی و سازمان صنعت و معدن و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و عوامل بسیج جهت نظارت بر توزیع عادلانه ملزومات بهداشتی و مبارزه با احتکار و گران فروشی تشکیل و به صورت شبانه روزی تا کنون مشغول خدمت بوده اند.

کشف انبار احتکار ماسک در قم

به گزارش قدس آنلاین، یک انبار غیر مجاز ماسک و مواد ضدعفونی کننده در یک ساختمان سه طبقه مسکونی در قم کشف و پلمب شد که دارای مقدار قابل توجهی از این محصولات است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادستانی و انقلاب قم، در روز اول اعلام مشاهده ویروس کرونا در قم، به دستور علی اصغر سلطانی معاون دادستان قم، اکیپی متشکل از عوامل دادستانی و سازمان صنعت و معدن و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و عوامل بسیج جهت نظارت بر توزیع عادلانه ملزومات بهداشتی و مبارزه با احتکار و گران فروشی تشکیل و به صورت شبانه روزی تا کنون مشغول خدمت بوده اند.

این گزارش حاکی است: نتیجه فعالیت این اکیپ کشف چندین انبار و واحد صنفی احتکار کننده و گران فروش بوده که ملزومات کشف شده در آنها مستقیما به بازار تزریق شده و قسمت عمده ای از ماسکها و مواد ضد عفونی کننده ارائه شده به بازار حاصل زحمات شبانه روزی همین اکیپ بوده است.

همچنین به دستور دادستان عمومی و انقلاب قم روز سوم اسفندماه نیز در راستای برخورد با احتکار و گرانفروشی ماسک، ۳ انبار که اقدام به احتکار این کالای ضروری کرده بوند پلمب شدند.

در پی شیوع نسبی بیماری کرونا در قم تاکنون تاکنون ۱۶ نفر جان باخته اند و ۳۲۰ مشکوک به کرونا نیز بستری و تحت نظر هستند که ۴۰ نفرشان بد حال هستند که البته بر اساس آمارهای موجود، اغلب آنها را بیماران آنفولانزا تشکیل می دهند اما برای اطمینان از عدم ابتلای به کرونا، تحت آزمایش و بررسی های ویژه قرار دارند.

به‌منظور مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در قم، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم نیز از روز پنجشنبه هفته گذشته تا آخر هفته جاری تعطیل‌ شده‌ و محدودیت هایی در برنامه های جمعی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران اعمال شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها