بوشهر- استان بوشهر به دلیل برخورداری از آب‌وهوای گرم در تمامی طول سال پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران از سراسر کشور است که این حجم از مسافر نقش بسزایی در اقتصاد افراد محلی در این استان دارد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم میهمان‌نواز این شهر با ابراز شرمندگی از مسافران درخواست کردند که سفر به این استان خودداری کنند.

مردم بوشهر بابت پذیرایی از مسافران عذرخواهی کردند/بازار گناوه تعطیل شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: استان بوشهر با توجه به آب‌وهوای معتدل و مطلوب، سواحل زیبا، به‌ویژه در ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور است که بخشی از آن‌ها نیز برای خرید از بازارهای تجاری بندرهای این کشور  به‌ویژه گناوه، دلوار، کنگان، عسلویه و غیره به این استان سفر می‌کنند .

اگرچه بوشهری‌ها قدمت دیرینه‌ای در میهمان‌نوازی داشته و در این راستا زبان زد خاص و عام هستند  و هرساله در زمره استان‌های برتر گردشگری قرار می‌گیرند اما امسال ظاهراً عطای تمامی این القاب را به لقایش بخشیده‌اند!

  شیوع کرونا و این نگرانی اقشار مختلفی ازجمله فعالان مدنی، خبرنگاران، فعالان اجتماعی و کاربران فضای مجازی را بر آن داشت تا یک‌صدا خواستار کنترل مبادی ورودی استان و حتی ممانعت از ورود گردشگران و مسافران به استان بوشهر شوند.

 این درخواست اعتراضی زمانی کلید خورد که با ورود مسافر از برخی استان‎های کشور تصاویری از پلاک خودروهای آن‌ها (به‌ویژه پلاک خودروهای شهرهای درگیر ویروس کرونا) در فضای مجازی منتشر و ایجادکننده موجی از نگرانی و هراس در بین شهروندان شد.

بیش از ۵۰۰ شهروند و فعال مدنی نیز با انتشار متنی از رئیس دانشگاه‎ علوم پزشکی و فرمانده انتظامی استان بوشهر درخواست کردند با توجه به  امکان سرایت ویروس کرونا  به‌ویژه از طریق گردشگران در مبادی ورودی این استان ازجمله فرودگاه‌ها، بنادر تجاری، ایستگاه‎های بازرسی دالکی، دیلم و عسلویه برای حفظ سلامت مردم استان بوشهر تمهیدات ویژه‌ای لحاظ شود.

یک شهروند بوشهری گفت: در ساحل بوشهر شمار قابل‌توجهی خودروها با پلاک استان‎های درگیر ویروس کرونا مشاهده‌شده است که این وضعیت نگرانی گسترده‌‏ای را در بین شهروندان ایجاد کرده است.

بازار گناوه تعطیل شد

استان بوشهر از زمره استان‌های سالم و بدون کرونا است و لذا تعطیلی بسیاری از مراکز آموزشی در چند روز اخیر موجب شد تا بسیاری از مردم رخت سفر را بسته و به استان‌های پاک و عاری از ویروس ازجمله بوشهر سفر کنند از همین رو هجوم گسترده مسافران از سراسر کشور به بندر تجاری گناوه اتحادیه اصناف این شهرستان را وادار کرد تا برای جلوگیری از شیوع این بیماری دست به تعطیلی ۵ روز ه کسب‌وکار خود بزنند!

با توجه به اینکه شهرستان گردشگری گناوه در طول سال به‌ویژه فصول پایانی سال و تعطیلات نوروز با ورود بی‌شمار هم‌وطنان اقصی نقاط کشور مواجه می‌شود اتحادیه اصناف این شهرستان در نشست سه‌شنبه‌شب خود مصوب کرد که بازار این بندر برای جلوگیری از مسافرت ساکنان استان‌های درگیر با ویروس کرونا به این منطقه تعطیل شود.

 رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: به علت ورود گسترده مسافران استان‌های درگیر این ویروس به این شهرستان، بازار گناوه از ساعت ۲۲ سه‌شنبه‌شب ۶ اسفند تا  ساعت ۲۲ یکشنبه یازدهم اسفندماه جاری تعطیل خواهد بود و از کسبه درخواست می‌شود برای جلوگیری شیوع ویروس این بیماری در شهر و حفظ سلامت و  جان شهروندان با این اتحادیه‌ها همکاری و مغازه‌های خود را باز نکنند.

سید فخرالدین حسینی افزود: همه اتحادیه‌ها و اتاق اصناف نیز در این مدت تعطیل خواهند بود و کاسبان پس‌ازاین زمان، برای کارهای اداری به این اتحادیه‌ها مراجعه کنند.

وی بیان کرد: دست‌فروشان هم با اتحادیه‌ها همکاری و از فعالیت در این مدت پرهیز کنند.

برچسب‌ها