گیلان- مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ترویج شایعات سبب افزایش استرس و نگرانی در جامعه می‌شود گفت: این اضطراب و استرس، ضمن آنکه موجب بروز رفتارهایی گاه عجیب از سوی برخی افراد می‌شود، عامل مهمی برای سخت تر شدن مسیر مقابله با تهدیداتی همچون ویروس کرونا خواهد بود.

ترویج شایعات در خصوص کرونا سبب افزایش استرس و نگرانی در جامعه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سپاه قدس گیلان ، سجاد ستوده با اشاره به شیوع ویروس کرونا در گیلان اظهار کرد: همزمان با شیوع "کرونا ویروس" در سطح کشور به ویژه در استان گیلان شاهد تلاش عمومی در حوزه رسانه و فضای مجازی برای مقابله با این ویروس و ارائه اطلاعات تکمیلی به خصوص در حوزه پیشگیری از ابتلا به آن بودیم.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی پیرامون ویروس کرونا گفت: نشر چنین مطالبی نه تنها به ایجاد آرامش در بین مردم کمکی نکرده که موجب برهم زدن امنیت روانی مردم نیز شده است.

ستوده انتشار سریع و ویروس گونه شایعات را عامل افزایش ترس و اضطراب عمومی و برهم خوردن امنیت و آرامش روانی مردم دانست و تصریح کرد: باور کردن این شایعات توسط مردم نشانه روشن و بارزی از کمبود یک سواد ضروری و حیاتی در سطح جامعه است به نام سواد رسانه است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کمبود سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی عموم مردم به قدری ملموس است که کمبودش حتی از کمبود ماسک و محلول های ضدعفونی کننده نیز آسیب بیشتری به جامعه وارد کرده است.

ستوده شایعات فضای مجازی را عامل اخلال در امنیت روانی جامعه دانست و گفت: چنین مطالبی باعث می شود که علاوه بر شیوع ویروس کرونا، شاهد ورود و شیوع ویروسی بزرگتر و خطرناکتر از ویروس کرونا باشیم که این ویروس خطرناکتر از کرونا ویروس، ترس از کرونا است.

برچسب‌ها