یزد - مدیر کل انتقال استان یزد گفت : از زمان شیوع ویروس کرونا مراجعه به مراکز انتقال خون کاهش داشته است و شهروندان با اطمینان خاطر کامل جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مراجعه به مراکز انتقال خون استان یزد کاهش داشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون یزد ، نقی تقوایی با بیان این خبر اظهارداشت: اهدای خون در مراکز انتقال خون با استاندارترین دستگاه ها و رعایت کامل مسائل ایمنی و بهداشتی انجام می شود و در ابتدای ورود مراجعین جهت اهدای خون معاینه لازم از مراجعه کنندگان انجام و در صورت مشاهده کوچکترین علائمی از سرماخوردگی و بیماری دیگری در مراجعین، اهدای خون از آن ها انجام نمی شود.

وی افزود: در یازده ماهه‌ امسال، پنجاه هزار و ۱۲۱ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده اند  که از این تعداد ۳۷ هزار و ۹۱۸ نفر موفق به اهدای خون شدند و مشارکت بانوان در امر اهدای خون ۲ و هفت دهم درصد بوده و آقایان با مشارکت ۹۷ و سه دهم درصدی، بیشترین آمار اهدای خون استان را به خود اختصاص داده اند.

تقوایی وی با بیان اینکه از زمان شیوع  ویروس کرونا مراجعه به مراکز انتقال خون کاهش داشته است تصریح کرد: شهروندان با اطمینان خاطر کامل جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و اهداکنندگان خون بیماران را فراموش نکنند.

تقوایی افزود: انتقال خون یزد واقع در صفاییه، از ساعت۷:۳۰ تا ۱۹ و مرکز ثابت خونگیری آزادشهر نیز از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ و همچنین مراکز خونگیری شهرستان‌ اردکان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و شهرستان میبد از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ آماده خونگیری هستند.

تقوایی با بیان اینکه نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده های آن به قوت خود باقیست افزود: شهروندان با خاطر آسوده جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و طبق روال قبل این اداره کل را در تامین نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده های خونی یاری کنند.

برچسب‌ها