رئیس ستاد مبارزه با قاچاق با بیان اینکه قاچاق سیگار باید تا سال بعد به صفر برسد، گفت:۳۰ میلیارد نخ فاصله بین مصرف و تولید داخل است که کارشناسان معتقدند این میزان از مسیر قاچاق وارد می شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق: ۳۸درصد سیگار بازار قاچاق است / قاچاق را به صفر می‌رسانیم

قدس آنلاین؛ علی مویدی خرم آبادی  در مورد قاچاق سیگار، اظهار داشت: نیاز کل کشور ۸۰ میلیارد نخ سیگار در سال است که خوشبختانه با تلاشی که صورت گرفته و ارتقای تولید داخل در حال حاضر ۵۰ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: ۳۰ میلیارد نخ فاصله بین مصرف و تولید داخل است که کارشناسان معتقدند این ۳۰ میلیارد نخ از مسیر قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به فعال شدن سامانه رهگیری سیگار، تاکید کرد: با راه اندازی سامانه رهگیری سیگار، خود به خود قاچاق سیگار باید تا سال آینده به صفر برسد.

مویدی گفت: بعد از این سامانه، اطلاع رسانی خواهد شد تا مصرف کنندگان سیگار متوجه باشند سیگارهایی که زیر پوششی خارج از این سامانه قرار داشته باشند قاچاق بوده و نباید خریداری کنند، زیرا در این صورت سلامتشان را به خطر می‌اندازند.

به گزارش مهر، طرح رهگیری سیگار یک سامانه هوشمند است و نظارت بر اصالت کالا علاوه برنهادهای مسئول بر عهده مصرف کننده است که می‌تواند از طریق سامانه مرتبط، در کمترین زمان استعلام لازم را انجام دهد. لازم به ذکر است که سیگار اولین محصولی است که کد رهگیری آن عملیاتی می‌شود.

برچسب‌ها