نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در استان بهبود یافتند، گفت: برای کنترل چرخش این ویروس از مردم انتظار داریم بهداشت فردی را بیشتر رعایت کنند.

بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در استان بهبود یافتند/ هموطنان به گیلان سفر نکنند

قدس آنلاین؛ مهدی شادنوش صبح امروز در جمع خبرنگاران، با تأکید بر لزوم توجه مردم به توصیه‌های پزشکی، رعایت بیشتر بهداشت فردی و حضور در منازل برای قطع کردن چرخش ویروس کرونا اظهار داشت: بر اساس آمارها بیش از ۴۰۰ نفر بیمار کرونایی در استان بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از ارسال امکانات و تجهیزات حفاظت فردی از سوی وزارت بهداشت به استان گیلان در چند روز آینده خبر داد و عنوان کرد: هر فردی که بتواند امروز خود را از این ویروس دور نگه‌دارد یک خدمت ملی انجام داده است از طرفی حضور مردم به‌مدت یک هفته در منازل کمک بزرگی به حوزه بهداشت و درمان می‌کند.

شادنوش استان گیلان را یکی از کانون‌های آلوده کشور به ویروس ناشناخته کرونا اعلام و در همین زمینه تصریح کرد: تاکنون هزار و ۲۶۰ مورد مشکوک به کرونا در سطح بیمارستان‌های گیلان مشاهده شده است اما امیدواریم با همکاری تمام مردم و با یک عزم ملی به جایی برسیم که بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان درگیر شدن تعداد زیادی از کادر پزشکی و پرستاری در استان با ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: از عموم مردم انتظار داریم برای مواردی مانند سرماخوردگی به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند و به‌جای این‌کار بهتر است در منزل خود بمانند و از خوددرمانی کردن هم پرهیز کنند.

شادنوش با تذکر اینکه مردم و افراد بیمار تنها در صورت تشدید علایم به‌ویژه وجود تنگی نفس باید به پزشکان و مطب مراجعه کنند اظهار داشت: بر اساس دستورالعملی که وزارت بهداشت و درمان صادر و به همه ابلاغ کرده است عدم جابه‌جایی بیماران مشکوک از شهرستان‌ها موضوعی است که در راستای کنترل بیماری باید به‌دقت اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری مسابقات بدون تماشاگر هم نمی‌تواند جلوی انتشار ویروس کرونا را بگیرد تصریح کرد: ورود ویروس کرونا به کشور زمینه وارد شدن شوک به بخش تولیدات بهداشتی را فراهم کرده است، از طرفی برخی فرصت‌طلبان نیز برای سود بیشتر به میدان آمده‌اند اما تلاش می‌کنیم تا کمبودهای ایجادشده سریع‌تر برطرف شوند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان مشارکت سایر نهادها از جمله بسیج، هلال احمر و باقی سازمان‌ها در راستای مقابله و پیشگیری این ویروس را خواستار شد و گفت: طبق گزارشات واصله در حال حاضر امکانات و تجهیزات ویژه بهداشتی مورد نیاز به تهران رسیده است بنابراین به‌زودی وارد استان گیلان می‌شود.

شادنوش همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت بهداشت و درمان و اختصاص خطوط تولیدی برخی مراکز برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را مورد توجه قرار داد و گفت: افراد سالم آن‌چنان به ماسک نیاز ندارند و بیماران و کسانی که علایم مشابه دارند باید از ماسک استفاده کنند تا از اشاعه ویروس جلوگیری شود.

وی عدم سفر به استان گیلان همزمان با اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در بسیاری از نقاط کشور را خواستار شد و عنوان کرد: از تمامی هموطنان انتظار داریم ضمن توجه بیشتر به هشدارهای صادرشده تا جایی که امکان دارد به گیلان سفر نکنند تا بتوانیم با همکاری خود مردم زمینه کنترل ویروس کرونا را فراهم سازیم.

شادنوش استفاده از ماسک را توسط کسانی که علائم سرماخوردگی نظیر عطسه و سرفه دارند برای ممانعت از انتشار ویروس لازم و ضروری تلقی کرد و گفت: طبق گفته پزشکان و متخصصان، شست‌وشوی مرتب و منظم دست‌ها با آب و صابون و حفظ فاصله یک‌متری با افراد ۹۰ درصد خطر ابتلا به کرونا را برطرف می‌کند.

وی از تجهیز ۳۰۰ تخت جهت درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا و آمادگی بیمارستان رازی رشت جهت خدمت‌رسانی به مردم خبر داد و گفت: در فرهنگ ما قرنطینه معنی ندارد و در گیلان از این مرحله عبور کرده‌ایم، از طرفی مردم سؤالات خود درباره ویروس کرونا را می‌توانند به شماره ۴۴۰۱ اعلام و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند.

برچسب‌ها