۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 694895

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: عملیات ضدعفونی، گندزادیی و مه‌پاشی خیابانها و مسیرهای پر رفت و آمد در سطح این کلانشهر آغاز شده‌ است.

عملیات ضدعفونی شهر مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی افزود: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری همه‌گیر در سطح شهر و بنا به دستور شهردار مشهد همه خیابانها و معابر به خصوص در محدوده فعالیت و استقرار بیمارستانها و مراکز درمانی این کلانشهر از ساعت ۲۲ دیشب تا ۶ صبح امروز ۱۱ اسفند مه‌پاشی و ضدعفونی شدند.
وی بر تداوم این عملیات طی روزهای آتی در همین فاصله زمانی تاکید و بیان کرد: در نخستین گام  عملیات مستمر ضدعفونی، گندزادیی و مه‌پاشی خیابانها و مسیرهای پر رفت و آمد در سطح کلانشهر مشهد، دیشب مناطق عمومی پیرامون ۱۰ مرکز عمده درمانی مشهد شامل "بیمارستانهای قائم(عج)، امام رضا(ع)، منتصریه، موسی بن جعفر(ع)، علوی، لشگر، بنت‌الهدی، امید، مهر، ۱۷ شهریور" ضدعفونی شدند.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: همچنین در این چارچوب خیابانهای اصلی و کوچه‌های فرعی پیرامون ساختمانهای محل استقرار مطبهای پزشکان در سطح شهر مشهد از جمله خیابانهای احمدآباد، عارف، محتشمی، پرستار و پاستور توسط نیروهای شهرداری مشهد مورد ضدعفونی قرار گرفتند.

وی گفت: برای اجرای عملیات ضدعفونی، گندزادیی و مه‌پاشی خیابانها و مسیرهای پر رفت و آمد کلانشهر مشهد دو دستگاه مه‌پاش تخصصی ضدعفونی و گندزدایی بکارگرفته شده‌اند.  
یعقوبی افزود: عملیات ضدعفونی، گندزادیی و مه‌پاشی علاوه بر مکانها و مناطقی که ذکر شد طی دیشب در خیابانهای ملک‌الشعرای بهار، میدان بسیج به سمت میدان ۱۵ خرداد، میدان ۱۵ خرداد به سمت پایانه مسافربری،  خیابان امام خمینی(ره)، سرتاسر خیابان کوهسنگی به خصوص کوچه‌ها و معابری که به بیمارستانها منتهی می‌شوند، رینگ میدان شهدا، میدان توحید و برگشت به سمت خیابان شیرازی، معابر پیرامونی حرم مطهر امام رضا(ع)، زیرگذر حرم مطهر، میدان بیت‌المقدس و همچنین خیابان امام رضا(ع) تا میدان بسیج صورت گرفت و این عملیات طی روزهای آتی نیز تکرار شده و ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای عملیات ضدعفونی، گندزادیی و مه‌پاشی خیابانها و مسیرهای پر رفت و آمد کلانشهر مشهد دیشب ۱۴ هزار لیتر ماده ضدعفونی قوی، موثر و مناسب مطابق با استانداردهای مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مشهد مصرف شد.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: بر اساس دستور موکد شهردار مشهد عملیات ضدعفونی، گندزادیی و مه‌پاشی این کلانشهر تا اعلام وضعیت سفید بهداشتی از سوی مراجع مسوول هر روز تکرار شده و ادامه می‌یابد.  

وی همچنین بر استاندارد بودن ترکیب مواد ضدعفونی بکار گرفته شده برای ضدعفونی، گندزادیی و مه‌پاشی خیابانها و مسیرهای پر رفت و آمد کلانشهر مشهد تاکید و بیان کرد: کاربرد این مواد بهداشتی هیچگونه ضرری برای خودروها و شهروندان نداشته و بطور کامل فاقد آثار جانبی است.

کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی مشهد در مجموع ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه دارد که به تفکیک شامل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر خیابان شریانی درجه یک، ۲۵۸ کیلومتر خیابان شریانی درجه دو و ۲۳۱ کیلومتر گذرگاه محلی است. همچنین ۹۶ تقاطع غیرهم‌سطح، دوربرگردان و زیرگذر در مسیر خیابانهای مشهد مورد استفاده شهروندان قرار دارند.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است. شهرداری این شهر افزون بر ۱۰ هزار کارمند دارد.

ظرف روزهای ۳۰ بهمن تا ۱۰ اسفند ماه جاری حدود ۵۰۰ نفر بخاطر بروز علائم سندرم حاد تنفسی شامل تب، سردرد، سرفه و تنگی‌نفس در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شده‌اند.  طی همین مدت ۱۹۵ شهروند مبتلا به عفونت حاد تنفسی نیز در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند که ۱۰۰ نفر آنها هنوز بستری بوده اما بقیه این افراد بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا" هم‌اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و سالنهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایشهای غیرضرور به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و متوقف شده‌اند.

این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت و آمدهای مردم و مراودات عمومی شده خودبه‌خود بر کاهش فعالیتهای بازار، اصناف و امور تجاری تاثیر گذاشته است.  

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۱ نفر از شهروندان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تاکنون برای تشخیص دقیق نوع بیماری مورد آزمایش تخصصی قرار گرفته‌ و از این میان فقط دو نفر بر اساس نتایج آزمایش تخصصی، مبتلا به ویروس کرونا شناخته شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها