تبریز- تاکنون آزمایش کرونای ۱۵ نفر در آذربایجان شرقی مثبت اعلام‌شده و سه نفر نیز جان خود را ازدست‌داده است اما در این رابطه برخی از مسئولان ازجمله رئیس شورای اسلامی تبریز و رئیس بیمارستان ولیعصر اعتقاددارند که آمار مبتلایان دقیق نیست چراکه کیت تشخیص به‌اندازه کافی وجود ندارد.!

نماینده مردم شبستر مبتلا شد/آمار مبتلایان تبریز واقعی نیست

قدس آنلاین-گروه استان ها: در طی هفته گذشته ‌برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا  ویروس در آذربایجان شرقی، محدودیت‌هایی در بیشتر ادارات و نهادها از قبیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و حتی برگزاری نماز جمعه در تبریز و چند شهرستان دیگر وضع‌شده است.

در همین راستا غربالگری مسافران در پایانه مسافربری تبریز، ضدعفونی بازار ، تعطیلی مراکز آموزشی و کاهش کار ادارات دولتی ازجمله اقداماتی است که برای پیشگیری در این استان  اعمال‌شده است.

بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونای آذربایجان شرقی ساعات کاری ادارات از یکشنبه یازدهم اسفندماه سال جاری کاهش پیدا کرد  و لذا ساعت کار همه ادارات استان این هفته از ساعت ۸ صبح شروع و ۱۲:۳۰ پایان می‌یابد.

به دلیل شیوع کرونا  توقف تردد مسافران بین جمهوری آذربایجان و ایران نیز از پایانه مرزی جلفا متوقف‌شده است اگرچه تردد کامیون‌های صادراتی و وارداتی از پایانه مرزی جلفا تداوم دارد اما تردد مسافران با محدودیت های جدی از این پایانه روبروست.

نماینده مردم شبستر هم مبتلا شد

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز روز شنبه از مثبت بودن آزمایش ابتلای خود به ویروس کرونا، خبر داد.

معصومه آقا پور اعلام کرد: با توجه به وجود برخی از علائم آلودگی به ویروس کرونا در من، آزمایش این ویروس انجام و صبح امروز جواب آن مثبت اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برای سپری کردن دوران بیماری خود در منزل بستری هستم.

وی اضافه کرد: مجامع عمومی بزرگ‌ترین مرکز شیوع این بیماری است و من مطمئن هستم در جلسه‌ای که در صحن علنی مجلس بودیم، دچار این مشکل شدم.

نماینده مردم  شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: من رد صلاحیت شده‌ام و به حوزه انتخابیه‌ام نرفته بودم و هیچ علائمی نداشتم؛ دوشنبه و سه‌شنبه هفته قبل در صحن علنی حضور داشتم و از روز چهارشنبه حالم بد شد.

وی با اشاره به واگیری بسیار بالای این ویروس، افزود: به عقیده من باید مراکز آموزشی و دانشگاهی همچنان تعطیل باشند، چون یک نفر می‌تواند هزار نفر را درگیر کند.

آمار مبتلایان دقیق نیست

گفتنی است رئیس شورای اسلامی تبریز و رئیس بیمارستان ولیعصر تبریز روز یک‌شنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: آمار مبتلایان دقیق نیست چراکه کیت تشخیص به‌اندازه کافی وجود ندارد.

شهرام دبیری خواستار اقدامات پیشگیرانه شهروندان  و مسئولان شد و افزود: همه باید نسبت به پیشگیری و  کنترل ویروس کرونا اقدام و با عزم عمومی می‌توان به این بیماری غلبه کرد.

برچسب‌ها